Schoonmaken met compressor?

Ik overweeg de aanschaf van een compressor, eigenlijk voor het schoonmaken van mijn motorfiets, met name de plekken waar ik moeilijk bij kan zoals tussen de koelribben. (Ik weet t, blazen met beleid (of nog beter; niet doen) bij de lagers!)

Nu vroeg ik me af of ik de RC auto van mijn zoon (en waar ik inmiddels ook al heel wat lol aan heb beleefd ;)) ook schoon kan blazen met luchtdruk?

Hij heeft zijn Traxxas Slash voor Sinterklaas gekregen en we zijn alleen maar in t bos en in de modder wezen rijden. Ding is heel vies, helemaal vol zand, modder en gras.

Of is schoonblazen met een compressor af te raden? En zo ja, waarom?

kan je gewoon afblazen met een compressor, alleen niet al het zand en modder in de motor en regelaar blazen;)

en zorgen dat je hem niet nat maakt met de condens in het vat, anders word het droge zand alsnog modder;)

Ik zou gewoon een compressor aanschafen.
Ik zelf rij samen met mn zoon wedstrijden offroad bigscale, en dan wordt die ook smerig, en spuit het ook af met de compressor.
Zeker 90% zie ik hun auto afspuiten met een compressor.
Tuurlijk is het niet goed voor lagers en dergelijke, maar dat kun je een beetje vermijden door niet te veel op de belangrijke onderdelen te richten.
Is er iets kapot,,dan vervang ik het onderdeel wel weer.
T,is een hobby wat geld kost, en je moet hem gebruiken, anders kun je hem net zo goed in een glazen kastje zetten, dan gebeurt er niks mee.

Gr Rudy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks guys, voor jullie snelle antwoorden.

Het weekend maar eens een compressor aanschaffen, dan.

@Rudy; hahaha, ik zal em zeker niet in een glazen kastje zetten. Wat je zegt; je moet em gebruiken. Dat dan doen we dan ook zeker.
En dat de kap smerig is vind ik alleen maar mooi, ik heb niet voor niets een off road gekocht. Gaat me ook puur om t zand bij de ontvanger en bij de aandrijflijn.

Oppassen me tlagers die vinden 8 bar idd niet erg leuk... Pas ook op dat je nu niet het vuil IN de onderdelen spuit ipv ERAF...

Gewoon met beleid. dan is een compressor IDEAAL

Ik stak mijn mini slash altijd onder de douche na het rijden.Daarna direct schoon blazen met luchtdruk en daarna haardroger erop.
Nooit problemen gehad.
Douche erop duurde altijd maar een paar seconden he voor het grootste vuil.Je moet hem niet onderdompelen,maar traxxas elektronica kan daar tegen.
Daarna gewoon goed drogen.

gewoon lekker blazen hoor , ik leg wel mijn lagers af en toe in de remmenreiniger , schoonspoelen en daarna weer wat bearingolie in laten lopen , doe een heel seizoen met me lagers .

Suc6

Beste leden, ik ben sinds 1 week in het bezit van een E-Revo en ben nu op zoek naar een kleine compressor voor het schoonmaken van de auto. Hebben jullie nog goede suggesties welke compressor ik het beste kan aanschaffen.

PS ik zie dat dit onderwerp al een zeer lange tijd niet is besproken, ik heb dus ook geen idee of ik een reactie zal ontvangen :rofl:

Voor dat geld zou ik bij de Gamma voor een euro of 50 meer een 25 liter Airpress compressor kopen, als u daar plek voor hebt.

Back