Schoonmaken van je model

Vandaag weer lekker gevlogen en alles heel gelaten, maar na een het vliegen begint de ellende weer van het schoonmaken!!!!
Na al verschillende producten geprobeerd te hebben zou ik graag van jullie willen weten wat nou echt het beste die vette troep verwijdert. (van brandstof)

Alvast bedankt,

Dennis

Ik gebruik altijd glassex, en ik denk dat de meesten dat doen.

ik gebruik altijd wasbenzine,gewoon doek goed vochtig maken afkuisen en daarna met een droge
francois

Nee niet echt met normale vliegtuigen, maar die Lazy bee zet je in twee meter neer!!

Net terug van het vliegen en die rode fles met glassex een kans gegeven, maar dat gaat helemaal schuimen en laat toch een doffe laag achter op m'n vliegtuig en dat is goed te zien op een doorzichtig model.

Groeten Dennis

Probeer eens van die vochtige doekjes waarmee men het achterwerk van baby's (en tegenwoordig ook van volwassenen) afveegt. Het mogen de goedkoopste zijn trouwens.
Ik gebruik ze nu al een hele tijd(voor mijn vliegtuigen) en ik ben er best tevreden over.

Meylink zei:
Nee niet echt met normale vliegtuigen, maar die Lazy bee zet je in twee meter neer!!

Net terug van het vliegen en die rode fles met glassex een kans gegeven, maar dat gaat helemaal schuimen en laat toch een doffe laag achter op m'n vliegtuig en dat is goed te zien op een doorzichtig model.

Groeten Dennis

Na het ontvetten met vochtige doek 1. Nogmaals ontvetten met vochtige doek 2. En daarna oppoetsen met droge doek 3. Ik hoor het al jij hebt je plaats nog niet opge-eist in de keuken. Het wordt tijd voor de beertender.

Joost zei:
Ik heb mijn modellen nog nooit schoongemaakt :oops:

Worden dan ook niet vies! 8)

Hoe lang doe je dan aan modelbouw , 3 dagen of zo :roll:

Schoonmaken doe je toch wel 8O

Je moet het zelf weten hoor :lol:

Hans Meij zei:
Na het ontvetten met vochtige doek 1. Nogmaals ontvetten met vochtige doek 2. En daarna oppoetsen met droge doek 3. Ik hoor het al jij hebt je plaats nog niet opge-eist in de keuken. Het wordt tijd voor de beertender.

Drie keer!! twee keer kan ik mee leven.
Doe genoeg in de keuken, maar die is bij ons niet zo vet als bij jullie want dat lukt zelfs in een keer! :lol:

Schoonmaken modellen

Modellen met Solartex bespannen vertonen na enige tijd hardnekkig vuil. Schoonmaken met ammoniak is mij het best bevallen. Wel in open lucht toepassen...

Jan

ik maak het gewoon met glassex schoon maakt goed schoon hoor

Back