Schootdoorvoer?

hoi allemaal

IK ben een eigen modelzeilboot aan het maken van 1.20m lang en ongeveer 40cm breed maar hoe moet ik de schootdoorvoer door het dek doen bij mijn vorge boot een S75 had ik een gat met een opstaand randje achter het midden van de boot maar er kwam vooral met veel wind water naar binnen,hoe kan ik dit voorkomen op mijn nieuwe boot? :P

alvast bedankt
groetjes :lol:

Robert, wat ik meestal doe is het volgende:
In het gat van de schootdoorvoer een stukje teflon- of siliconenslang van een centimeter lijmen, wat aan de bovenkant uitsteekt.
Zo kan je schoot lekker alle kanten op, maar het water moet wel heel hoog staan, wil het naar binnen toe kunnen.
Andere mogelijkheid is je schootdoorvoer (omdat het toch een 'eigenbouw' model is, zo plaatsen dat 'ie in een verticaal vlak zit, dus de achterzijde van een opbouw of zo...

Groet
Roel

Je kan ook een stukje dunne messingbuis gebruiken, dit in een ruime bocht van 90 graden buigen, hierop een ringetje solderen en het geheel zo in het dek monteren dat de bocht onder het dek in de richting van de lier, servo, wijst en de andere kant ongeveer 1 CM boven het dek uitsteekt en het geheel met epoxy vastlijmen. Is gegarandeerd water dicht. Maak wel het uiteinde waar de schoot uit komt inwendig enigszins rond zodat het koord niet kan rafelen. Desnoods kan je er een messing holnietje op solderen.

Groetjes Hans.

Back