Schroef draad koelkop doorgedraaid.

Hallo.
Het schroef draad in mijn koelkop zijn doorgedraaid.
Dit was 2,5mm hier hebben we 3mm van gemaakt.
Dat werkte tot ik hem te strak aandraaide, en ik het schroef draad weer kapot draaiden.
Maar hoe zou ik het nu vast kunnen zetten?
Doorboren en een moertje onder zetten werkt niet, want het zit precies boven me uitlaat poort.
Ik zou niet weten hoe we dit moeten oplossen.

Misschien een rare vraag maar weten jullie welk motor blokje op een cen mg16 past?
Ik dacht zelf aan een hpi t-15 , is dit een beetje een goed blokje?

Groeten bas

Laatst bewerkt:
ehm is een moeilijk verhaal... . ik denk dat er geen helicoils zijn in dat formaat.... in het ergste geval een nieuw carter maar als het al een oud motorblokje is dan is het niet zo een ramp.... want je zei dat je al naar een niuew motorblok aan het kijken was.. wil je weeer een 2,5 cc??? dan zou ik kijken naar een lrp .15 of als je nog beter wil naar een OS... maar daar heeft roelof wat meer verstand van dan ik...

mvg. delfin

Komt er bij mij de vraag waarom dat meerdere malen kapot gedraait is. Moet die motor echt zo vaak uit elkaar?
Misschien met je M3 aanpassing te korte schroeven gebruikt?

Hpiracingfreak: Ja de lrp lijkt me ook leuk weten jullie of quartel deze motoren op voorraad heeft?

Roelof: ja ik denk zelf een te korte schroef gebruikt. (Stomme fout)
Hij hoeft niet zo vaak uit elkaar, maar ik had een paar dagen terug een kapotten krukas lager.

Er zijn helicoils vanaf M2.
Maar als je er nu al M3 in hebt zitten en deze is stuk gedraaid, dan zal je er minimaal een M3 helicoil in moeten zetten
Als het blokje verder nog OK is, is het wellicht interessant om uit te zoeken. Een metaalbewerker die zich richt op fijn-mechanisch werk zou je hier mee moeten kunnen helpen.

Succes!

Als de M3 diep genoeg getapt is dan gewoon een langere schroef pakken.

Zijn helicoils ook te koop bij een auto onderdelen zaak?
Want ik kan hier in de buurt niemand vinden die fijn-mechanisch werk doet..

Ik zou even kijken of het schroefdraad diep genoeg zit voor een langeren schroef

Dat weet ik niet daarvoor zou je even langs moeten gaan......

Maar ik denk dat dat wel een betere oplossing is dan nog dieper boren....

Je weet niet als er nog genoeg ruimte was/is voor een langere schroef.... Het zou wel de meest simpele oplossing zijn.

Zonder helicoil kan je ook denken aan het opboren naar 3.5 of 4mm (zou je met een helicoil ook moeten) en dan een aluminium bus met weer intern M2.5 of M3 schroefdraad in persen of lijmen (met een lijmende loctite)

schroefdraad kapot in een koelkop.
dat kan bijna alleen van de plug zijn en dan is er maar 1 oplossing.
VERVANGEN.

of een losse verbrandingkamer of de complete kop afhankelijk van het type moter.

en als je toch voor een andere moter aan het kijken bent.

lrp z18

schroefdraad kapot in een koelkop.
dat kan bijna alleen van de plug zijn en dan is er maar 1 oplossing.
VERVANGEN.

Goed lezen, het was 2.5mm en daarna opgetapt naar 3mm... het gaat dus duidelijk om de 4 kopbouten.

het probleem is op gelost.
Ik heb er een langere schroef in gedraaid en het ging goed,( anderen schroef was te kort).
Hij zit weer vast.
Maar ik ben ook al ondertussen aan het kijken naar een nieuw motortje.
Ik denk zelf aan een lrp .15 maar die kan ik niet vinden hier in een winkel in de buurt.
Of een hpi t-15.

Laatst bewerkt:
het probleem is op gelost.
Ik heb er een langere schroef in gedraaid en het ging goed,( anderen schroef was te kort).
Hij zit weer vast.
Maar ik ben ook al ondertussen aan het kijken naar een nieuw motortje.
Ik denk zelf aan een lrp .15 maar die kan ik niet vinden hier in een winkel in de buurt.
Of een hpi t-15.

maar die kan vast wel besteld worden....

Back