gereedschap????
hallo klussers
kijk gewoon eens bij de bouwmarkt,gamma bijv
bij de afdeling gereedschap,
ik denk dat er dan voor jullie een wereld open gaat,
schroevedraaiers en draadsnij/draadtappen en bout verwijderaars linksdraaiend is dat,
kijk daar eens eerst voor dat je hier de problemen voorstelt,
ik vind het wel komisch,maar goed gereedschap is het halve werk zo te lezen voor sommige,
of je volgt de mts of een cursus loi bij stoute woutertje,
en neem voor het sleutelen de schroevedraaier die goed op de schroef past en met kruisschroeven let dan op de juiste maat en type kop,
een schroef moet op de schroevedraaier blijven zitten als je hem rechtop zet,er zijn 2 bekende types kruisschroeven,
pz-porzidrive zeg maar met 8 kruisjes in elkaar,
ph-philipsdrive zeg maar 4 kruisjes in elkaar,
dus als je een schroevedraaiersetje koopt koop dan een goeie want dan heb je er jaren profijt en plezier van ipv een 2,50 euries setje,
met de maten ph1,ph2,pz1,pz2 kom je heel ver in de modelbouw,
dus let daar op bij aanschaf,
en zelf heb ik wiha schroevedraaiers en imbus en dopschroevedraaiers omdat het gewoon goed in de hand ligt en ik heb er al jaren plezier van en het heeft zn geld al lang terug verdient en nooit een schroefkop rot gedraaid,
dus ik hoop dat jullie er wat van hebben geleerd,
dit is mn mening en wat mn ervaring is en aan jullie wil doorgeven,
mvg markioo
hallo klussers
kijk gewoon eens bij de bouwmarkt,gamma bijv
bij de afdeling gereedschap,
ik denk dat er dan voor jullie een wereld open gaat,
schroevedraaiers en draadsnij/draadtappen en bout verwijderaars linksdraaiend is dat,
kijk daar eens eerst voor dat je hier de problemen voorstelt,
ik vind het wel komisch,maar goed gereedschap is het halve werk zo te lezen voor sommige,
of je volgt de mts of een cursus loi bij stoute woutertje,
en neem voor het sleutelen de schroevedraaier die goed op de schroef past en met kruisschroeven let dan op de juiste maat en type kop,
een schroef moet op de schroevedraaier blijven zitten als je hem rechtop zet,er zijn 2 bekende types kruisschroeven,
pz-porzidrive zeg maar met 8 kruisjes in elkaar,
ph-philipsdrive zeg maar 4 kruisjes in elkaar,
dus als je een schroevedraaiersetje koopt koop dan een goeie want dan heb je er jaren profijt en plezier van ipv een 2,50 euries setje,
met de maten ph1,ph2,pz1,pz2 kom je heel ver in de modelbouw,
dus let daar op bij aanschaf,
en zelf heb ik wiha schroevedraaiers en imbus en dopschroevedraaiers omdat het gewoon goed in de hand ligt en ik heb er al jaren plezier van en het heeft zn geld al lang terug verdient en nooit een schroefkop rot gedraaid,
dus ik hoop dat jullie er wat van hebben geleerd,
dit is mn mening en wat mn ervaring is en aan jullie wil doorgeven,
mvg markioo