Schroef voor de Aquacraft Hamer EP.

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een passende schroef voor de Aquacraft Hamer EP.
Quartel, de winkel hier om de hoek kan ze helaas niet leveren (wel de boot zelf. :mad:). Weet iemand een goede verkoper die ze heeft? Want helemaal uit de USA gaat denk ik een beetje duur kosten, of ik mag weer 12 weken wachten. :roll: .

Groetjes,
Sven

Hoi hoi.

Boot heeft een normalen dogdrive,dus je kunt gewoon propjes van graupner gebruiken.

Gr Peter

Hoi Peter,

Bedankt voor je vlotte antwoord!

Graupner compatible, dat zou handig zijn. :P Maar de pitch van die orginele schroeven is in geen velden of wegen te bekennen. Weet je toevallig wat voor schroef et beste gaat op een matig watergekoelde 550 motor?

Voor et gemak, hier is de boot: Link

dat je motor ''matig watergekoeld is'' maakt niet uit...electro motortjes hebben niet veel waterkoeling nodig...vooral kleine motortjes niet

Wat je daar wel aan kan doen is iets dikkere slangetjes erop zetten :wink:

En ja...volgens mij kunnen daar gewoon graupner props op (hoeveel mm heb je nu???)

Bedoel je de as diameter?

En kwa koeling, ik zat eraan te denken om die motorbel met buis spoel te verzuipen in de tin, zodat et een perfect contact maakt. Ik moet nog wel even zien of ik dr eerst de binnenkant uit kan halen, anders gaat et denk ik niet goed met de magneten. ;) Maar das even een andere zorg.

eeh nee....de grote van de schroef..sorry voor de onduidelijkheid :wink:

maar ik zou voor de koeling eerst dikkere slangen proberen :wink:
geloof me ofnie..maar sinds dat ik dat heb gedaan bij mijn Magin One koelt hij echt goed...spuit er gewoon uit :lol:

Euh, ja, das n goeie vraag. De bladen liggen allebij muurvast in een stuk drijfhout ergens in de vijver van centerparcs loohorst. :lol: Dus die kan ik helaas niet even opmeten. ;)

En op et moment spuit et er bij mij in de bocht ook ruim een halve meter uit. ;) Mischien moet ik de spoel even van de motor trekken, wat strakker zetten, en er weer overheen wrikken, zodattie goed kneld? Want de water doorvoer is denk ik al aardig de max. :P

Freakazoid zei:
Euh, ja, das n goeie vraag. De bladen liggen allebij muurvast in een stuk drijfhout ergens in de vijver van centerparcs loohorst. :lol: Dus die kan ik helaas niet even opmeten. ;)

Zwembroek aan en meten zou ik zeggen :lol: (neem ook een duikbril mee :lol: )

Maar even serieus...geen idee van ongeveer :oops:

Je zou anders verschillende graupner schroefjes kopen (van klein naar groot) en proberen

Die bladen zijn nog pikzwart ook, dus dat wordt een hele zoektocht. :D

Maar ik heb even een plaatje geschoten. Sorry dattie zo gaar is, maar macro fotos met een verre achtergrond... :mad:

Ik zal eens kijken wat die graupner dingen kosten. Mits niet te duur zal ik eens n beetje gaan klooien.

Ik weet het niet....je hebt er zo'n raar ding zitten

Kijk anders een naar zo'n Bleustreak 800 prop...die hebben het zelfde systeem

En graupner propjes...3,50 euro per propje

Die graupner props zijn niet duur idd. Maar wat bedoel je met raar ding? Is toch gewoon dogdrive?

volgens mij passen die van graupner gewoon,moet je eerst een moertje er op draaien en dan de prop(zet je de prop mee klem)
schroefdraad in geloof ik m4

Even voor de duidelijkheid.ja as is 4mm enja er passen graupner props op.wat je kunt doen is er een paar tegenlijkentijd kopen om te testen.speed 550 ligt erin ?koop wat propjes beginnend met de maat 38 tot 42 met een spoed van 1.4.

Suc6 met testen en we horen het wel.

Gr Peter

wat je hier hebt is een 4 mm asje, daar passen alleen de props van kyosho of octura zo op, wat je ook kunt doen is de as vervangen voor een M4 type, dan kun je wel de gewone K props van graupner gebruiken....

Beetje vreemd dat de winkel bij jou om de hoek wel de boot kan leveren maar niet aan de schroeven kan komen..... Gevalletje geen interesse??? (waar dan ook...)
De importeur van Aquacraft kan de reserveschroeven gewoon leveren, dus als de winkelier even de moeite neemt.....

Groeten,

Marcel.

Mja, ik heb inmiddels een mailtje gehad van ze. Eerst zeiden ze dat hun groothandel er niet aan kon komen, maar nu hadden ze onverwachts toch ineens zon schroef setje toegekregen. 9 euro voor 2 schroeven is et. Dus ik kan weer eventjes vooruit. :P

Back