schroefjes m2

Wie weet waar ik die kleine m2 (tap)schroefjes waarvan er meestal 4 bij een servo geleverd worden (om hem te monteren) maar dan met volledig schroefdraad online kan kopen?

ik hoor het graag!

grt

Die schroefjes zijn geen M2 (M= metrisch, waar je dus ook een M2 moertje op kan draaien). Jij zoekt denk ik 2,2mm plaatschroefjes of blechschrauben of Linsenkopfschraube of...er zijn nogal wat namen voor.

1779_0.jpg

Krick heeft die, Multiplex ook. Er zijn korte en lange, die laatste gebruik ik voor servo's (lengte 13mm)
Google maar eens op "Linsenkopfschraube 2,2 x 13 50 St."
Zo'n zakje kost een paar euro, verzenden zal de prijs al snel opdrijven ben ik bang. Je kunt ook een keer bij een modelbouwwinkel lang gaan, kan ook voor treinen etc zijn die hebben ze vast wel.

Om onderscheid te kunnen maken is het soms handig om over boutjes, plaat- of houtschroeven te spreken. "Linsenkopfschraube" hebben we een uitstekend NL woord voor: lenskopschroef. En 'lenskop' zegt alleen wat over de vorm van de kop. Er kan dus van alles aan zitten, in theorie zelfs een spijker ....:rolleyes:

Ik bestel altijd hier: http://www.sauerbiermodelbouw.nl/
Bellen gaat het snelst. Ze hebben alles op het gebied van schroeven e.d.: hout, metaal, bout/moer, RVS/messing/staal/alu/plastic, verzonken, bol, kruis kop, M1 ..., ringetjes, klinknagels. Verzenden per enveloppe, en (tot nu toe bij altijd) op rekening. Op tijd gebeld = volgende dag thuis.

Back