Schroeven van de Propshop.

Ik ben mezelf aan het orienteren op een nieuw project, en daar voor heb ik een 4-blads, 90mm schroef nodig.
Nu bestaat er een firma in Engeland, The Prop Shop, welke schroeven fabriceerd.
Heeft iemand ervaring met de schroeven van deze firma?
De schroef kost nl 27 engelse ponden, en dat vind ik nog al wat, maar.....
alle waar naar z'n geld.

Hoi Adam,

Ik ben mezelf aan het orienteren op een nieuw project

Laat me raden, de Zwarte Zee IV?

Ik heb geen ervaring met deze firma, maar waarom niet gewoon binnen de landsgrenzen blijven :D , Raboesch heeft deze schroeven ook. Ik heb ze ook klaarliggen voor mijn Singapore (Ok, ze zijn geen 90mm meer maar goed). En die zijn nog een stuk goedkoper ook, ik betaalde €27,85 voor de Raboesch schroef terwijl die schroef van Propshop omgerekend ongeveer €38,88 kost (excl. verzendkosten). Het enige verschil tussen de schroeven lijkt mij dat die van Raboesch van messing zijn en die van Propshop van brons. Maar als het de Zwarte Zee is dan heb je aan één schroef genoeg :wink: en maakt dat dus niets uit.

Het enige wat ik gemerkt heb bij de Raboesch schroeven is dat de bladgrootte van de schroeven kan verschillen. Ik heb voor mijn Singapore natuurlijk twee schroeven nodig, toen ik klaar was met aftoppen dacht ik dat ik wat verkeerd had geddaan :? . De ene schroef leek groter dan de andere, maar na nameten bleken ze beide 83mm te zijn 8O . Blijkt dat bij de ene schroef de bladen ietwat groter te zijn :( .

Groetjes Danny.

Jij mag niet meer raden :nooo:

Ik heb tot nu toe ook altijd de schroeven van Raboesch gehad, maar ik wil eigenlijk eens iets anders proberen.
Volgens mij hebben de schroeven van de Prop Shop een wat "mooiere" bladvorm.

bij de HMBC varen een aantal schepen met schroeven van de propshop waar onder
de zwarte zee III
j.f.j. de nul
vliestroom
smit lloyd 109 (binnen kort)

Adam,