Schroeven voor smit Rotterdam

• Topicstarter Topicstarter ronuh
  • Startdatum Startdatum
R

ronuh

Guest
Ik ben op dit moment bezig aan de smit Rotterdam.
De schroeven wil ik ook zelf bouwen maar hoe ?
Wie weet er een manier om goeie schroeven te bouwen en aan BB en SB evenveel spoed te krijgen.
Wat is de spoed om een sterke werkschroef te krijgen?

grtz Ron

Ik vrees dat dat voor de meesten onder ons 'een brug te ver' is.
Scheepsschroeven zijn een stukje precisie-techniek die je niet zo maar één, twee drie in elkaar zet.
En wat de ideale spoed is van een werkschroef ligt ook aan een veelheid van factoren:
Snelheid van het schip, vereiste bollard-pull, vermogen van de motor, toerental van de schroefas... Noem maar op. En de SR heeft verstelbare schroeven... weer een moeilijkheidsfactor erbij.
Misschien wek ik de indruk van een pessimist, maar ik beschouw mezelf als realist. Ik denk dat je een hééééle goeie fijnmetaalbewerker moet zijn met veel kennis van hydrodynamica om een stel goede schroeven te maken.
Misschien is het handiger om een stel goeie schroeven te kopen, van de Propshop of Raboesch. Dat zal je wellicht een teleurstelling schelen...

Maar goed, ik spreek voor mezelf; wellicht heb je de kennis in huis, dan wens ik je veel geluk!

ok ik wist niet dat het zo diep ging ik zie namelijk wel eens schroeven langs komen op onze club maar daar zitten altijd de bladen verkeerd dus ik dacht vraag het hie maar eens.
Ik begrijp hieruit dat ik ze gewoon moet kopen bedankt

@ronuh
Dat moet je dan maar eens uiteenzetten he
Je zal wel bedoelen verkeerde schroeven gekocht denk ik :oops:

[langs komen op onze club maar daar zitten altijd de bladen verkeerd dus ik dacht vraag het hie maar eens]. :?:

mvg
Frederik :D :D

Back