schroeven

• Topicstarter Topicstarter ikke79
  • Startdatum Startdatum
I

ikke79

Guest
hey

Ik sta op het punt om een setje messing schroeven te bestellen voor mijn u47,
maar er staan maten bij bijv 30mm of 45mm wat betekenen deze maten.
Hoeveel blads schroeven kan ik het beste nemen origineel van robbe zitten er
2 blads schroeven bij, maar in het echt zijn het 3 blads schroeven.

groet mick

Bij de bouwdoos van robbe zitten plastic 3 bladsschroeven.
Teminste bij de U 47 van mij zat dat wel.
Als ik het goed heb zijn ze 35 mm in doorsnede.
Kon niet lezen wat erop het blad stond namelijk.

Gr, Eric

hey Eric

Ik wis niet de maat op de schroef stond, heb net gekeken en er staat bij 37.5 dat zal wel
de doorsnee in mm zijn.

thx groet mick

hallo eric

35 mm drieblads bij raboushe
ze hebben speciale duikboot schroeven maar de nummer weet ik niet meer
effe zoeken dan kom je der wel aan uit

gr raf

@ raf,
Die schroeven waren niet voor mij maar je brengt me wel op een idee om dat te gaan toepassen.
Staat netter dan die plastic schroeven die erbij zitten.
Op de schroeven staat 35, als ik ze in messing bestel deze maat aanhouden of kan je er nog een andere maat onder zetten.

Gr, Eric

hey eric

Ik ben ook an het twijfelen voor de maat, de standaard schroeven van robbe staat 37.5
moet ik nou 35 mm of 40 mm nemen.
Heb net gekeken op de syte van raboesch maar er staan veel verschillende type 3 blads schroeven op hun syte voor verschillende doeleinde.

groet mick

hallo

messing nooit groter dan de opgegeven schroeven nemen
de robbe boot heeft te grote schroeven omdat ze die snelheid moesten halen om op het robbe systeem (dat er geen is) te kunnen duiken
ze moesten dus snelheid halen
onze boten met duik tank hebben dit niet nodig en mogen daarom iets trager kunnen varen
het is trouwens veel mooier met iets kleinere schroeven
ik heb voor de kriek schroeven met lange naaf genomen ik vond dat iets mooier staan

gr raf

Raf, de robbe boot heeft zelfs nog te kleine schroeven, de echte type VII schepen hadden schroeven van ongeveer 1 meter diameter, op schaal zouden ze dus 4 cm doorsnee moeten zijn. Ik heb voor mijn model de 162-17 en 162-18 schroeven van Raboesch besteld. Dit zijn schroeven met 4cm diameter, 3-blads, en M4 draad aan de binnenkant.

hey

Ik heb net messing raboesch schroeven besteld van 30 mm, hopend dat ze voor de poolrun
binnen zijn

groet mick

hallo danny

het probleem is dat we wel oçnze boten op schaal willen hebben maar aan het water kunnen we dus niets veranderen

daar ik twee maal in het jaar battle sluis /zennegat vaar heb ik mijn boten zo snel varen dat ik ze al wandelend kan bij houden
bij brusshed is langzaam geen probleem maar BL motoren moet en 80% van de tijd op volgas draaien en dan zou ik dus moeten lopen om ze bij te houden
@ mick
dan versieren we wel een paar propjes voor je ,maar dan wel 4 blads maar dan kan je toch varen of ziet ze der mooier uit

gr raf

hey Raf

Ik heb nu de standaard schroeven van robbe, maar die zien foeilelijk uit op de boot
alle hardware is nieuw in de u47 dan horen er ook mooie messing schroeven bij.
Het uiterlijk moet het een en ander nog aan gebeuren, maar met de winter voor de deur
komt dat helemaal goed, eerst eens kijken of ik hem krijg uitgebalanceerd maar met wat hulp van de pro's komt dat inorde zondag.

groet mick

Raf, de robbe boot heeft zelfs nog te kleine schroeven, de echte type VII schepen hadden schroeven van ongeveer 1 meter diameter, op schaal zouden ze dus 4 cm doorsnee moeten zijn. Ik heb voor mijn model de 162-17 en 162-18 schroeven van Raboesch besteld. Dit zijn schroeven met 4cm diameter, 3-blads, en M4 draad aan de binnenkant.

100 cm diameter en de U47 is toch schaal 1 op 40, dan kom ik uit op 2,5 cm

Hans

Mick,

in het Te koop-hoekje geef je aan dat je gaat stoppen met de hobby (en daarom een duiktank aanbiedt) en in dit draadje ben je volop bezig met andere schroeven voor de U-47.

??????

Rob

Hey Rob

nee nee ik moest deze advertentie plaatsen voor mijn vader hihihihi, die gaat stoppen met duikboten. hij wil verder gaan met targets voor mijn u-47.
Ik heb de schroeven binnen gekregen, heb gekozen voor 30 mm schroeven ziet er veel
beter uit dan die plastic schroeven van robbe, 30 mm is een mooie maat voor de 47.

groet mick

hey

mijn account is gewoon actief, ik heet mick mijn vader heet henk en de achternaam
is markgraaf.

groet mick

je profiel in je bericht op 27 sept geeft het volgende:

ikke79
Guest

:confused:

en je hebt nu pas 2 berichten gepost.

ben je gereset of zo dan??

Lid sinds vandaag en voor gisteren ook al gepost. . .

Leeftijd: 32

Back