Schuddende staart hbk3

Beste forumleden,

De staart van mijn hbk3 schudt heen en weer als ik ermee vlieg. Ik heb geen elektronische aanpassingen, wel wat carbon onderdelen zoals staartvinnen en staart rotorbladen (maar hier zal het niet aan liggen denk ik). Voor de rest is de spanning van de riem goed en hij slipt niet.

Het schudden wordt erger als ik met de linker draaiknop op mijn zender ga draaien (+ en -). Ergens daar tussenin is het schudden het minst. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar als ik plotseling gas geef trekt de staart naar één kant. Ligt het misschien aan de instellingen van mijn gyro? Moet ik wat aan die draaiknopjes draaien van delay en limit?

Graag hoor ik jullie ervaring en misschien oplossingen.

Ik zie nu net een bericht van Martin49 in het "belt cp trekt naar een kant" topic over de knoppen limit en delay. Ik denk dat ik dit even ga proberen. Natuurlijk zijn reacties welkom.

Bij een zenuwachtig schuddende tail is het meestal een sensitivity probleem dit wil zeggen dat in dat geval de gain of gevoeligheid in uw zender te hoog staat. Laat die waarde met een waarde van 5 à 10 zakken tot het hunten ophoudt.
Delay is de vertraging waarmee de gyro het driften compenseert en limit bepaald de uiterste grenzen van de tailpitch zodat er geen servo's in binding gaan of tegen hun limiet van beweging aanlopen.
Succes ermee.

Ik zit nu even met een probleempje dat niet lukt om te verhelpen...

Als ik een beetje hover ligtie aardig stabiel met zn staart in de lucht. Maar als ik dan een stoot gas geef trekt de staart naar rechts. Dus bij plotseling gas, trektie naar rechts en dat moet ik dan iets corrigeren..
Als dan de batterij langzaam minder wordt en hij minder touren draait is dit nog veel erger. In het begin als de accu vol is met hoge touren doet hij het ook, maar dan iets minder..
Wat zou het kunnen zijn en hoe is het op te lossen?

Back