schuddende staart

hey,
ik heb sinds paar dagen een nieuwe gyroscoop,
de vorige zat een fabriksfout in.
Nu met deze nieuwe gyro blijft de staart maar schudde bij het hoveren en gewoon vliegen en als ik de HH aanzet is het nog veel heviger. Ik heb al vanalles geprobeerd met de gain het vermindert een klein beetje maar het blijft steeds.
weet iemand welk de oorzaak kan zijn?

En vandaag nog iet vreemder met gehad toen ik aan het proberen was.
hij begon ineens te schommelen toen ik gewoon hoeverde en dan me de neus de grond in:(.

grtz Bart

het gaat over de gyro twister hl800
tijdes het vliegen schudt de staart precies of hij corrigeert teveel.
maar krijgt dit niet enkel opgelost door de gain te verandere.
de heli is een twister 3D storm

Laatst bewerkt:
tja, ik wil niet uit de hoogte doen ofzo maar ik kies zelf altijd voor wat beter/duurder spul wat zich gewoon bewezen heeft, van die pruts gyros krijg ik de kriebels iig...

t zal allemaal best goed in te stellen zijn maar ik begin er niet an, deze gyro ken ik niet eigelijk, sorry.

lijkt wel een soort kloon van de telebee, daar is wel veel ervaring mee hier, is nogal gevoelig voor temperatuur wisselingen dacht ik. verder geen ervaring mee maar miss kun je daar de search eens op gebruiken

Lijkt me dat als je je gain verlaagd hebt en hij schud nog steeds, dat er een mechanisch probleem is, of en dat is misschien waarschijnlijker, dat je te weinig headspeed hebt.
Dat laatste verklaart ook het fenomeen van het schommelen (als je tenminste bedoelt dat ie met de staart op en neer gaat).

Om de staart te kunnen houden moet er voldoende headspeed zijn.

Ook moeten de links goed afgesteld zijn en de links moeten soepel bewegen.
De link moet ook netjes recht lopen en niet in een bocht.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ron

heb de oorzaak van de crasch gevonden.
de voorste servo van de swachplate doet het niet meer
bij de vorige gyro had ik dat probleem niet, maar ik ga is horen bij helicenter. ik moet er toch nu naartoe voor stukken...

da is wel pak verder :) helicenter is maar 6km van bij mij thuis, en ik heb zelf geen auto. voor de moment heb ik herexamens dus zal in ieder geval moeten wachten tot die gedaan zijn en dan moet ik hem eerst nog herstellen want er is toch wel wat stuk.
Is er eigelijk in omgeving antwerpen een club van heli?
want ben nog maar een jaar bezig met heli.

tja, ik wil niet uit de hoogte doen ofzo maar ik kies zelf altijd voor wat beter/duurder spul wat zich gewoon bewezen heeft, van die pruts gyros krijg ik de kriebels iig...

t zal allemaal best goed in te stellen zijn maar ik begin er niet an, deze gyro ken ik niet eigelijk, sorry.
Dit vind ik nou jammer. Dat iemand, die niet gelijk een hele zak met geld open trekt, zo'n antwoord krijgt. Daar gaan fora aan kapot.
Je schrijft dat je niet uit de hoogte wilt doen. Doe dat dan ook niet!

Willem.

Back