Schuebeler DS-30-DIA-3ph

Hallo EDF ‘Fans’

Is er iemand die al iets zinnigs kan vertellen omtrent de nieuwe Schuebeler DS-30-DIA-3ph
Ik kom hem ineens tegen in diverse forums maar zonder iets concreets, behalve dat hij gemaakt is van koolstof met een beetje aluminium en het gewicht, 26 gram.

Zie het al voor me Pyranha , DS-30-dia-3ph en de nieuwe Lipo’s.

Groetjes, Harry

Enigste wat ik ervan weet is dat hij (aleen de fan) 200€ kost. :wink:

Prestatieverschil met de wemotec 90 fan is niet zo groot, bij setups waarbij het om de stuwkracht gaat, is wemotec zelfs beter...

Heb ooit ik gelezen op de ezone. Zoek het draadje van een "F16 for 90mm composite plug" eens op in het jet gedeelte, daar is veel gezegd over beide fans.

Niels

hallo Niels,

Je hebt het waarschijnlijk over de DS 51 Fan, hij is namelijk 90 millimeter.
Deze heb ik ook en zit in een Aeronaut Vampire.
Hij is te vergelijken met een JePe Spiderfan.
Ik ben er erg tevreden over, vooral omdat je niets hoeft te balanceren want hij loopt super rond.

Mijn vraag gaat over de DS 30 waarschijnlijk een '480' fan zoals een WeMoTec 480

Groetjes, Harry

Hallo EDF 'fans', dit is het laatste nieuws wat ik over de DS30 te weten ben gekomen.

Groetjes, Harry

Daniel has been working on this jewel of a fan (69mm MF-480 drop-in replacement) for over a year and a half. He did ask me to keep my mouth shut until he actually had a working prototype ready for distribution to a selected few ...

Since the MF480 is already WeMoTec's most efficient fan, the DS won't turn an overweight underpowered dog into a JePe flier overnight .

But I am confident that Daniel has managed to get the efficiency up quite a few percents, and of course it will be quite a bit lighter. HWE is working on the thrust & efflux measurements, besides DS's own. As it's pre-balanced and very light there isn't much of a vibration problem ...

Obviously as the design shows it's mostly well suited for fast sleek edf's and won't make your foam kyosho t-33 go any faster (a great design btw) ...

Back