schuim gezocht voor transport koffer

ik zal het wel in de verkeerde categorie vragen, maar ik weet anders ook niet waar. maar ik ben op zoek naar die schuim, die je kunt gebruiken modeleren / snijden om mijn transport koffer te bekleden voor b.v. mijn helicopters. ben al bij diverse bouwmarkten geweest, maar geen resultaat. wie o wie weet waar dit te krijgen is ??

ik ben op zoek naar die schuim, die je kunt gebruiken modeleren / snijden om mijn transport koffer te bekleden voor b.v. mijn helicopters. ben al bij diverse bouwmarkten geweest,

Gamma heeft schuim platen voor geluids isolatie , is van dat noppenschuim.(eierbakjes)

Gebruik ik ook voor vele doeleinden kwa bescherming en ook in de zender koffer .

Mvg Johan

Gamma heeft schuim platen voor geluids isolatie , is van dat noppenschuim.(eierbakjes)

Gebruik ik ook voor vele doeleinden kwa bescherming en ook in de zender koffer .

Mvg Johan

deze schuim gebruik ik al voor in de deksel van het koffer, maar is erg zacht. is moeilijk om er diepte in de snijden. ik zoek een taaiere schuim die ik kan bewerken om zo het model van de helicopter en losse delen na te maken zodat deze strak liggen.
maar ik ga idd een op zoek naar plukschuim.

Kijk eens op www.flightcase-brico.be. Gebruik het hard schuim voor allerlei bekledingen. Dat is volgens mij hetgene je bedoelt. Enige nadeel : om dikte te krijgen moet je meerdere lagen op elkaar lijmen. Dit gaat gewoon met contactlijm. Gebruik hiervoor die spray

Ik gebruik het (koud)-schuim wat in matrassen/bankkussens zit.
Dit is zeer goed schuim hiervoor, het is iets steviger dan het schuim wat in de standaard koffers zit(noppenschuim ed.).
Het is ook zeer goed met een piepschuim-snijdraad te snijden.
Mijn "schuimwinkeltje" zit in het centrum van amsterdam, als je wil kan ik je het adres wel geven maar ik denk dat het voor jou te ver is(of je moet soms in a'dam zijn).
Ze hebben het in de kleur blauw en in een gelige kleur, ik ben nog op zoek naar een manier om het zwart te maken.

Vraag eens bij een stoelen/banken reparateur misschien kun je het via deze weg vinden.

Succes Eric.

Goeie tips hier, ben zelf ook opzoek naar opvulling voor mijn koffer om mijn quad in kwijt te kunnen, liefst niet te prijzig.

Is purschuim ook een optie, deze zie ik hier niet bij staan? Of wordt dat schuim echt keihard?

Is purschuim ook een optie, deze zie ik hier niet bij staan? Of wordt dat schuim echt keihard?
Dat wordt behoorlijk hard. Ik denk dat je dat wel kunt vergelijken met de gevormde piepschuim verpakkingen waar je bijvoorbeeld een ARF of heli in koopt. Op zich is daar niets mis mee, omdat dat niet voor niets zo wordt gebruikt.

Nadeel is dat je een bus schuim van de bouwmarkt in een keer leeg spuit. Daar is overigens ook een oplossing voor in de vorm van een apart verkrijgbaar schuimpistool. Kost rond de 30 euro. Je kunt daar dan weer speciale bussen PUR voor kopen die je er op moet schroeven. Deze bussen zijn overigens weer een stuk goedkoper als de standaard bouwmarkt-bussen, dus als je regelmatig PUR gebruikt is dat zo terugverdiend. Bijkomend voordeel is dat je zo'n bus niet meteen op hoeft te gebruiken maar dat deze met dat pistool een hele tijd houdbaar is.

Zo'n pistool koop je overigens niet bij de bouwmarkt maar bij "de betere gereedschapwinkel" :-)

Ik heb zelf een paar jaar geleden eens zelf een "doppendoos" voor dopsleutels gemaakt omdat het blikken ding wat er origineel omheen zat kapot was gegaan. Het dunne en slappe plastic interieur in een zelf gemaakt kistje, de doppen er in en volpurren onder het plastic interieur.
Gemerkt dat je gauw teveel PUR in spuit. Ik ben een hele tijd bezig geweest de doppen uit te graven, maar uiteindelijk paste het perfect en ik gebruik hem nog steeds ;-)

Ik kan me goed voorstellen dat een koffertje voor bijvoorbeeld een zender op deze manier een perfect passend interieur kan krijgen. Alleen, Niet teveel !!! ;-))

Ook mogelijk is een verpakkingstechniek:

Spuit een beetje pur schuim in een dunne vuilniszak. Leg deze in je koffer, en je vliegtuig / auto / copter / iets anders erbovenop. Wacht tot dit een beetje uitgeschuimd is.
Vervolgens een plastic zak op je model, en daar ook weer schuim in. Deksel dicht, en wachten. Je hebt nu 2 redelijk perfecte schalen, waartussen je model past.

Dit wordt wel gebruikt om zaken te verpakken welke een lastige vorm hebben.

Hey, bedankt voor jullie reacties, ga eens kijken wat er te koop is op purschuim gebied.

Je kan ook nog combineren natuurlijk, noppenschuim en purschuim

hoi,
kijk eens bij projack in rijsenhout,daar haal ik ook al mijn flightcase benodigdheden
hele vriendelijke mensen niet duur ook voor kleine stukjes(afhalen)

Back