NATUURLIJK WEL

,
Ja, er is zeker weten een formule om de stroom door een geleider uit te rekenen met de soortelijke weerstand van je materiaal, de lengte en de oppervlak van het materiaal.
MAAR, Dan heb je een hele theoretische berekening gemaakt. Je zou dan nog alle verliezen enz enz moeten compenseren. Dit is dus niet handig.
En dus kun je beter gewoon een travo pakken van zo'n 24 volt en gewoon proberen. (travo's hebben meestal meerdere uitgangen, meet de spanning van elke uitgang, wordt je draad de heet. Pak dan een uitgang met minder voltage. Pas op dat de travo niet te heet wordt, dan moet hij te veel stroom leveren.)
Ik denk (uit ervaring) dat je een travo nodig zult hebben met een 24 volt uitgang (secundair). En zo'n 160 volt/ampere (VA). (ik zelf snij met 18 volt/ 130VA).
suc6 ermee.
P.s. Treinbaan travo's (speelgoedtreinen) zijn regelbaar. Als je een 20+ volt variant vind kun je deze meestal perfect gebruiken voor je snijdraad.
P.s.s. Ik heb een CNC bank. Als je contact opneemt zou ik eventueel wel wat voor je kunnen snijden.