Schuim vliegtuig afwerking.

Hoi allemaal,

Ik heb eens een electro kist gekocht, en dat ding is van een soort piepschuim. Dr zitten overal een soort wratjes op. In de plannen suggesteren dat ik die dr af moet halen met een balsa mesje, maar dat lijkt me vrij rottig om te doen.

Kan ik dat spul dr niet gewoon af halen met fijn schuurpapier? of krijg je dan weer gedonder met dat zachte spul?

Welk toestel is het ?

Eraf halen gaat goed met een schuurblokje. Neem wel fijn schuurpapier en beweeg (meer aai) het blokje met zo min mogelijk druk over het schuim. Schuim krast erg snel.

en niet te hard duwen anders heb je kans dat je stukken schuim eruit gaat trekken

50cm² moet genoeg zijn ;)

wat betreft de grofheid.. tja, gewoon beetje schatten, bij twijfel met het fijnste beginnen.

Ah een terry, Die heb ik toevallig op de bouwplank, en de vleugel moet nog aan elkaar geplakt worden. Momentje.....

100 is te grof, 200/300 gaat beter. Best werkt een schuurblokje van schuim. Gamma heeft ze oa. Die is licht en vormt zich een beetje naar de bolling van het te schuren oppervlak. Voor gebruik met schuim erg handig. Lichtjes wrijven, het gewicht van het sponsje is praktisch genoeg.

sxs

Op m'n funky chicken zaten ze ook...heb ze waar nodig er af geschuurd met P1000 :P is wat schuurwerk... maar het blijft wel glad ;)

ik heb et ding es geaaid met een schuursponsje, gewikkeld in grid400. Tis er allemaal netjes af, en de decals zitten er al op, mooi glad. Bedankt allemaal.

[offtopic]
Vliegt je funky chicken lekker, DualdudE? Ik heb al wat videotjes gezien van zon ding, en dat ziet er best smakelijk uit. :P Op de club zul je wel wat lachende gezichten krijgen met zon ding, ofniet?
[/offtopic]

Back