schuimpjes v. schokbreker gebroken!

• Topicstarter Topicstarter roman
  • Startdatum Startdatum
R

roman

Guest
hey, die schokbrekers van de mi2 zijn idd een heel gepriegel zeg!, en ik heb nu een schuimen ringetje die erin zitten gebroken (ondaks mijn zorgvuldigheid!) :?, en ik vroeg me af, is dit erg? het leek me niet heel erg, want de schuimpjes zitten goed in elkaar gedrukt en bewegen niet, dus ben ik maar gewoon verder gaan bouwen? achteraf was dit niet zo slimm..

maarja.. is het erg als er een scheurtje zit in een schuimpje?

Zou de "bladders" maar vervangen. Anders "rebound" je demper niet en zal hij op ten duur ook gaan lekken.. Dingen kosten toch niet zo veel.
Ik kreeg trouwens bij mijn Mi2 bouwkit een 5de reserve "schuimpje"
Wat me trouwens doet afvragen, Zat dat schuimpje onder in de demper? (Dat moet je om een grijze plasticje trekken) Of boven in de Demper?
Des al niet te min zou ik nog steeds bijde aanraden om te vervangen, Puur om te voorkomen dat je demper gaat lekken.

Groet Robert

nope, geen 5e :(

jah, het is die die om dat plasticje heen moeten worden getrokken.

vervangen doe ik hem sowieso, maar het is niet zo heel ernstig dus :)

Nou ja een lekkende demper trekt ontiegelijk veel vuil aan, En als dat in je aandrijf lijn komt zorgt dat weer voor ontiegelijk veel slijtage.. Het is maar wat je niet ernstig vind :roll:

Groet Robert

hehe oke, ik zal ze snel vervangen..

het is echt lastig die dingen heel te laten, ik heb er al een paar ingescheurd, niet helemaal door, maar gewoon een klein scheurtje, hoe doe je zo iets!!

btw, voor wat moet je vragen bij zoiets in de winkel, er staat geen onderdeel-nummer bij in het boekje :?

Hoe doe je zo iets:

Zorg dat het plastic goed is geschuurd zo dat er nergens meer rafeltjes aan zitten!!! Dat is belangrijk. Daarna zou je hem in de olie kunnen drenken. Dan scheurt hij wat minder snel, maar hij is ook moeilijker vast te houden (vettig).

Even vragen misschien weet je LHS meteen wat je bedoeld en anders de part nummers van je hele dempers mee nemen. Ik heb die onderdelen nooit besteld, mag wel aannemen dat ze los te kopen zijn toch :roll:

Groet Robert

Back