schulze alpha-440 ontvanger

• Topicstarter Topicstarter richard_a
  • Startdatum Startdatum
R

richard_a

Guest
Wie heeft ervaringen met deze ontvanger??
- volgens schulze een volwaardige ontvanger!
- en toch maar 9 gram

Richard.

Ik vlieg met de 435: in één woord geweldig, zeer storingsvrij, verre ontvangst, top-of-the-art electronica.

Ik heb eerst altijd met een 8k van Graupner gevlogen, en had redelijk veel knak en tik pulsen tijdens het vliegen. nu vlieg ik ook met een shultze 435, en nooit meer een storing of tik gehad. :D

In ieder geval al 2 goede berichten;
- weet men ook waar hij te koop is??

Richard.

Ik heb een 435 en een 835. De 435 ben ik tevreden over. Uitstekende ontvangst. De 835 heeft bij mij een software fout ofzo want die houdt er tijdens het vliegen soms gewoon totaal mee op (ook dichtbij!).

Het grote nadeel van deze ontvangers is dat ze bij een storing de laatst goed ontvangen servostanden blijven vasthouden. Dus ook volgas, mocht je dat op dat moment gebruiken. :? Dat heeft MPX met z'n IPD's toch beter opgelost.

Groeten,

Paul

Paulraaf zei:
De 835 heeft bij mij een software fout ofzo want die houdt er tijdens het vliegen soms gewoon totaal mee op (ook dichtbij!).
is dat die ontvanger van je die het nooit doet op warme dagen? :roll:

Joost zei:
Paulraaf zei:
De 835 heeft bij mij een software fout ofzo want die houdt er tijdens het vliegen soms gewoon totaal mee op (ook dichtbij!).
is dat die ontvanger van je die het nooit doet op warme dagen? :roll:

Nee, dat is een MPX pico4/5. :)
Deze schulze 835 heeft al in 3 verschillende kisten precies hetzelfde probleem vertoond dus dat het aan de installatie ligt is onwaarschijnlijk.

Paul

Oei, vandaag een 835W gekocht. Gelukkig is hij bestemd voor mijn DLG, dus een eventuele crash is waarschijnlijk bij geringe hoogte en snelheid.

Jan

Maak je geen zorgen. Mijn 835 werkt probleemloos. Ik heb er nu een 435 bij gekocht en ga er vanuit dat deze hetzelfde gedrag heeft. :D Laten we er vanuit gaan dat Paul een maandagochtend geval heeft :wink: (Maakt het natuurlijk niet minder vervelend)

Gebruiken jullie de originele kristallen? Kan ook een oorzaak zijn.

Bedoel je dan een Schulze kristal in de ontvanger en bv een Futaba kristal in een Futaba zender?

Bedoel je dan een Schulze kristal in de ontvanger en bv een Futaba kristal in een Futaba zender?

In de zender moet het Futaba kristal gewoon bijven zitten!!!! en voor de Schultze ontvanger MOET dat een schultze kristal zijn!!!!

ze zijn te koop bij Hobby Inn in Waalwijk :oops: ""reclame""

Fred.

Back