Schulze USB Adapt Uni te leen?

Rick NL

PH-SAM
Is er iemand die even een USB-Adapt-Uni te leen heeft om twee Lipocards te flashen?

Liefst in de buurt van Gouda, maar kan ook via de post.

Rick

Hoi Rick,
daar kan ik je helaas niet mee helpen, neem aan dat het voor een nieuwer type Schulze lader is? Ik gebruik mijn oude ISL6-636+ nog steeds voor bv. Eneloop ontvanger packs, werkt nog prima.
Frank

Laatst bewerkt:
Hoi Rick,
daar kan ik je helaas niet mee helpen, neem aan dat het voor een nieuwer type Schulze lader is? Ik gebruik mijn oude ISL6-636+ nog steeds voor bv. Eneloop ontvanger packs, werkt nog prima.
Frank

Hi Frank,

Ja voor de Lipocard een heel compact 65 Watt 1- 4S LiPo-LiFe ladertje.
Die wil ik flashen voor een firmware update.

Mijn ISL6-636+ gebruik ik weinig, voor mijn Eneloop's gebruik ik de Orbit Pocket lader, op het veld of met weekend wedstrijd gevoed door 2S2P 4.4Ah Lipo.

Rick

Ik heb zo'n kabel. Ooit gekocht voor het updaten van, ja, een Schulze Li-PoCard.

Heeft de benaming 5V-SIO. Aan een zijde een negenpolige seriële plug en aan de andere zijde een klein vierpolig stekkertje. Als je een laptop met passende seriële connector hebt en je wilt de kabel een keer gebruiken, dan kunnen we een afspraak maken en dan kom je naar het vliegveld van mijn vereniging. Dat is ten westen van Rotterdam.

Ik heb zo'n kabel. Ooit gekocht voor het updaten van, ja, een Schulze Li-PoCard.

Heeft de benaming 5V-SIO. Aan een zijde een negenpolige seriële plug en aan de andere zijde een klein vierpolig stekkertje. Als je een laptop met passende seriële connector hebt en je wilt de kabel een keer gebruiken, dan kunnen we een afspraak maken en dan kom je naar het vliegveld van mijn vereniging. Dat is ten westen van Rotterdam.

Hallo NPS,
Het vliegveld, is dat Roozenburg of Vlaardingen, beide ben ik wel eens geweest, alleen van Vlaardingen het oude veld.
Ik moet even kijken of ik ergens een computer met seriële poort of een converter kan organiseren.

Rick

Vlaardingen. Dat heeft nu een andere locatie.

Als je komt geef ik je alle gegevens, incl. mijn telefoonnummer. Als het nodig is heb ik ook nog een seriële adapter 25 naar 9 polig.

Aanvulling:

De laatste mij bekende updatesoftware voor de Li-Po kaart draait onder DOS. Een USB naar serieel adapter werkt dan niet. Windows is dan niet gestart, dus ook de driver is niet geladen.

Denk dat je een wat oudere laptop nodig hebt, met een seriële poort en een Windowsversie die onder DOS kan opstarten. Windows XP kan dat zeker.

Laatst bewerkt:
@N.P.S.

Ik denk dat er een USB to serial bedoeld wordt. Verder om dos te emuleren is er dosbox, Kun je normaal dos draaien zelfs onder bijv. windows 8/64. Ik heb daar goeie ervaringen mee.

De laatste software draait onder 32 en 64 bit Windows (o.a. Win7).
Deze moet kunnen werken met beide adapter systemen van Schulze.
1. De Schulze USB-Adapt-uni met ingebouwde FTDI USN-serieel adapter.
2. De seriële Schulze Prog-Adapt-Uni en een losse USB RS232 adapter.

De eerste is met (mijn) huidige PC's het makkelijkst. Voor de Prog-Adapt-Uni van N.P.S. moet ik nog een USB-RS232 adapter zien te regelen.

Rick

@ N.P.S.: Ik heb voor het hemelvaart weekend een USB-RS232 converter geregeld, ik stuur je een PB voor verdere afspraken.

Rick

Ik heb zelf een USB-adapt-uni op de kop kunnen tikken.
Dank aan alle aanbieders.
Als er iemand hier in de buurt er gebruik van wil maken graag een pb.

Rick

Back