Schumacher CAT SX3 Topic

[size=+1]Bij deze een topic over de nieuwe Schumacher:[/size]

Schumacher_Flag_Logo_205.jpg
CATSX3_logo_250.jpg


Schumacher CAT SX3 1/10th Competition 4WD

The new CAT SX3 follows on from the highly successful CAT SX range. Stronger and more durable than ever before! An all new mid-motor design with central lipo battery positioning offers fantastic balance, control and agility. Jumping like the Pro's is made super easy with the new compact layout and corresponding motor/wheel rotation. Awesome acceleration and straight line speeds are still achieved.

With the inclusion of the excellent large capacity big bore shocks, high down force MAX sized rear wing and new cool body the CAT SX3 remains the market leader.

Designed to race, designed to win! The CAT SX3.

CATSX3_FTQ_315.jpg


CAT SX3 Specification

Power Source: ELECTRIC
Model Type: 4WD, OFF-ROAD, COMPETITION
Length: 360mm
Wheelbase: 275mm
Width: 242mm
Top Speed: 40 MPH+

Features

- NEW Mid motor layout.
- NEW Optimum weight distribution with saddle pack lipo layout
- NEW 3 belt transmission with efficient low tension belts running on large size CNC machined pulleys.
- NEW Precision, hardened steel transfer gears. Superb durability.
- NEW Rubber sealed, super precision ball bearings throughout.
- NEW Larger layshaft bearings.
- NEW Rear belt power roller and mid belt tensioner now included.
- NEW Adjustable internal transmission ratio (2.2:1, 2.6:1, or 3.0:1) to optimise ratio for all motors.
- NEW design tight fitting body and undertray. Offers excellent dirt protection, aerodynamics and cooling options.
- NEW easy to assemble, rigid wing mount system.
- Motor rotates the same direction as the wheels creating a car with superb jumping responsiveness and no torque steer effect as is common with shaft drive cars.
- Super free ball diffs with silicone nitride balls, pro spec thrust bearing, and lightened steel outputs.
- Strong steel universal joint driveshafts.
- Smooth twin pad slipper clutch with easy access adjustment.
- Unique clamp motor mount to fine tune weight distribution, and allow motor changes without affecting gear mesh.
- Industry standard wheel fittings.
- Eccentric bearing housings for adjustment of belt tension and diff height.
- Layshaft or front one way option. Overdrive front pulley option.
- 2.5mm aerospace grade carbon fibre chassis and top decks.
- Horizontally split transmission housings for ease of maintenance and diff access.
- Ultra narrow chassis design to minimise grounding on roll.
- Rigid servo mount directly onto transmission housing for precise steering.
- Max sized rear wing.
- Class leading suspension geometry with durable components and a huge range of optional alloy parts, offering adjustments to set up your CAT SX3 to any track conditions.
- Adjustable rear roll centres, inboard toe-in/toe-out, anti squat and track width (using optional Speed Secret parts).
- Adjustable front roll centres, inboard toe-in/toe-out, track width and rake angle (using optional Speed Secret parts).
- Pro spec big bore shocks with titanium nitride shafts, CNC machined pistons with recessed ‘e’clips, threaded collars, twin O ring sealing and diaphragm volume compensation.
- Strong and rigid 4mm carbon fibre shock brackets.

CATSX3_batt_100.jpg
CATSX3_rear_wing_100.jpg
CATSX3_steering_100.jpg
CATSX3_side_front_100.jpg


CAT SX3 S1 version includes;

- S1 Composite Material replaces all Carbon Fibre components.
- All further spec's the same as Pro C/F Version.



Handige Links:

-Petit RC Setup Sheets : Cat SX3
-Home page Cat SX3 : Schumacher Home
-Gear Chart: Gear Chart

Updates zijn steeds welkom.

Mvg Viper
 
Nice car Nils.

Wanneer mag ik er eens mee rijden :D.
Heb nog een ontvanger, regelaar en motor over :vamp:.
 
"Ik ga wa uitdunnen in de hobby, tis teveel onderhoud met al die auto's"
laugh.gif

true ga ik zeker niet ontkennen ... maar die man van HCS is zo ne goeie verkoper eh... :p

@ stewie als deze Zondag goe weer is e pee gaan we toereke doen, ge gaat dan wel verkocht zijn
zenne mits dat jij nu nog een leeg plaatsje op de kast hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Ja Nils da toerke heb ik ook nog tegoed eh... Al weet ik niet als dat zo een goed idee is :$ Op dit moment wil ik niets erbij, maar als ik gereden heb ermee... :$
En dat bouwen is ook altijd zo plezant eh :D

Ohja ik heb nog plaats genoeg om er wat bij te zetten :D hihi :D
Net als ik ne motor, ontvanger, servo, regelaar extra heb ... :)
 
Nope LRP SXX regelaar Gies :)

Een Viper heb ik inderdaad al bij den Theo gezien :) Mooi speelgoed maar niet zo goedkoop :$
 
Donaties aan arme studenten geven u ook een goed gevoel.

We geven al dotaties voor arme studentjes. Of wilde gij mijn belastingen betalen ;).
Voor de rest zijn wij ook arm zenne.

Ik wil er op dit moment ook niks bij, maar heb nog een ontvanger, servo, 2 regelaars (NOSRAM Pearl ISTC V2 en Speedpassion GT2.0 pro) en ne speedpassion V3 comp 6.5T motor over.
Volgens mij perfect om een cat sx3 op te bouwen :p. Heb zelfs nog 2 nieuwe sets banden voor ne 1/10 4WD :p.

Wil gewoon eens voelen of dat goed rijdt, vergeleken met de durango. Durango rijdt echt goed, benadert naar mijn gevoel redelijk een 1/8ste auto.

@Nils, ik zal niet moeten rijden, heb gene 1/10de offroad die rijdt. De elektronica moet nog in de cougar gestoken worden en de body moet nog gespoten worden.
 
full
even terug oprapen deze topic . dees is de mijne en heeft zich wel bewezen in de loop van het BNK sezoen en andere wedstrijden. valt niet echt te vergelijken met de SX2 qua gedrag en voor setups was het dus wat zoeken . maar het is en blijft een bom om mee te rijden .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top