Schumacher Fusion ombouwen tot reglementaire wedstrijdauto

• Topicstarter Topicstarter reload
  • Startdatum Startdatum
R

reload

Guest
Ik vraag me af of er mensen zijn die zelf (of misschien weten hoe het moet en waar ik deze info kan vinden) een schumacher nitro fusion 1/10 hebben omgebouwd tot wedstrijdauto. D.w.z. een auto die volgens de reglementen mee mag doen aan een 1/10 race.

Ik bezit momenteel een schumacher zoals die origineel in de winkel wordt verkocht, maar om mee te mogen doen met races zal de 3.5cc er toch echt af moeten (evenals de 3 versnelling bak). Verder weet ik niet wat er aangepast zou moeten worden en verneem dit graag van iemand die er iets meer vanaf weet.

Kost je dan ook nog eens veel geld als je er een goede :lol: motor op zzet. En dan gaat ie geen 130 meer :P

Schumacher levert de Fusion ook met 2 bak en 2.11 cc motor. Daar kan je direct mee het circuit op...

hieronder een afbeelding, zie ook www.racing-cars.com

afb1326.jpg

woooow dies strak niet zo'n associale grote cylinderkop.. die vond ik lelijk bij de fusion..

Rick

Van de 3-bak is prima een 2-bak te maken, gewoon de 2e versnelling er tussenuit laten....

De koppeling kan je denk ik zo overzetten op een 2.1cc motor en zit je alleen met je motorsteunen. Als je iemand weet die wat materiaal kan bewerken zou die een set passende motorsteunen kunnen maken.

@Roelof:
Denk persoonlijk dat het niet zoveel zin heeft om de Fusion om te bouwen.
Als je deze terug gaat bouwen met een 2 bak en een 2,11 of 2,5 cc, dan zit je altijd nog met die dikke bodemplaat enz... denk dat de auto dan te zwaar weegt t.o.v. de concurenten.

Back