Schumacher mi5

De schumacher mi5.

Iemand die ervaring heeft met de kit?
Deze al heeft gereden?
Hoe is de bouwkwaliteit?

Ik ben benieuwd of er al wat rijders zijn. Op het moment zit ik tussen 2 auto's te twijfelen.
Budget of higher-end.

Groet Patrick

Laatst bewerkt:
Bouwkwaliteit van de kit is vergelijkbaar met die van xray. Alles past zonder enige aanpassingen en als je de handleiding goed volgt:rolleyes: is het een vrij makkelijke kit om te bouwen. Hoe de kwaliteit zich op de wat langere termijn gaat zal behouden is moeilijk om te zeggen aangezien er nog niemand lang met de auto rond rijd, maar het is veel belovend.

Wat opvalt aan de auto is dat er echt mega veel flex in zit. Veel meer dan ik tot nu toe bij andere auto's heb gezien.

De auto stuurt echt ontzettend goed! Iets wat ik zelf bij de xray T4 een beetje miste..

Je zal in elk geval geen miskoop doen met deze kit. Maar om een vergelijking te maken met een budget auto is natuurlijk een beetje appels en peren vergelijken..
Als in je onderschrift staat dat je nu in het bezit bent van een T3'12 , zou ik persoonlijk daar nog lekker mee blijven rijden. Op geen enkel vlak is een budget auto namelijk beter als die auto en de schumacher (of mischien tegen die tijd wel wat anders) kan je altijd nog kopen.

…Wat opvalt aan de auto is dat er echt mega veel flex in zit. Veel meer dan ik tot nu toe bij andere auto's heb gezien…De auto stuurt echt ontzettend goed!...

Ik kan mij nog herinneren dat 10 jaar geleden de auto’s ook allemaal flex hadden, niemand maakte zich daar druk om, daarna kreeg je een periode met, als je auto een beetje flex had, dan was ie niet goed volgens veel rijders die de fabrikanten na praten…inmiddels verdwijnen er steeds meer schroeven, om maar meer flex te creëren…straks zijn de budget auto’s, die altijd al meer flex bezaten door de keuze van het plaatmateriaal, beter dan de carbon versies... :rolleyes:

Zoals Jan al aangeeft is de keuze heel ruim.
Er zijn in mijn mening geen "slechte" auto's meer.
De ene zal inderdaad iets meer aandacht nodig hebben en de andere zal uit de doos anders rijden, maar alle auto's zijn vanuit de basis goed.
Ik ben zelf in het bezit van een Mi5 en heb gisteren voor het eerst met de auto gereden.
Hij gaat uit de door zeer goed. De juiste veren en stabies zitten al in de kit!
Op rctech.net zijn er ook al veel reviews over de kit.
Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Jan. De kit is een genot om te bouwen en ik ben persoonlijk gevallen voor de Mi5 omdat hij anders is en innovatief!
Succes met je keuze.
P.s. wat ook belangrijk om te weten is dat de onderdelen goed en snel te krijgen zijn
The border heeft alles on-line

Heb een keus gemaakt.

Ondanks dat de schumacher mij de meest aansprekende auto was toch gekozen voor de SpecR. De keus viel hier op omdat zo midden in het jaar toch liever een budget model erbij neem om te testen. Onderdelen zijn hier in het noorden bij powerspeed ook snel te verkrijgen en dat speelde ook mee in de beslissing.

Als we afspreken dat jullie de schumacher teaten kunnen we elkaar op de hoogte houden ;)

Zo te horen van jullie is de schumacher iig een goede keus. De auto is ziet er ook wel gelikt uit als je het mij vraagt.
Bedankt voor de ideen en jullie succes met de mi5.

Gr patrick

HalloIk rijd ook t3'12 .
Maar wel ook een budget car.
En ben ook al even aan het kijken voor zo'n spec R
Omdat hij toch wel goedkoper is dan een xray.
Laat even weten hoe hij je bevalt

Groeten Tibo

Vandaag aardig wat accus gereden met de R1.
Op het eerste gezicht lijkt alles goed te functioneren en af te stellen.
Uit de doos is de auto zeer makkelijk te rijden. Ook gemiddelde tijden zijn goed te doen. De auto ligt super vast aan de achterkant. Nadeel is dat je hierdoor minder stuur heb. Heb wel wat dingen getest. Veranderingen laten zich duidelijk voelen. Dit is iets wat ik bij de xray minder heb.

Overall ben ik zeer benieuwd wat de komende weken de auto gaat brengen, ik zie met plezier naar het komende NK uit :D

Sorry wat laat gelezen.
Een vriend van me heeft de S 1 . Rijd goed , maar het nadeel vindt ik zit in het geluid.
Mijn corally is veel stiller.
Ben aan het twijfelen :rolleyes:

De r1 ismomenteel de stilste bij ons op de baan.
Kwa materiaal is een xray zeker de betere.
Echter beginnen de rondetijden te komen en daar draait het mij om :D

Ja je kan niet vergelijken .
Is hij uit de box goed te rijden???
Bij mijn X-ray was dat goed te doen , na één keer op de afstelbank reed hij uitstekend.
Maar mijn corally is nu pas goed afgesteld ( na maanden ).

Back