Schumacher Mission 4

Pasqual

Forum veteraan
Ik reed inmiddels al weer twee jaar met een Mission 3 en het was wel weer is tijd voor een Nieuw chassis. Beetje zitten rond kijken wat er allemaal te krijgen was. Er werd over de Nieuwe TOP Racing Photon gesproken die er goed uit ziet. Ik heb daar nog even overzitten twijfelen. Niet te lang daarna kwam ook Schumacher met een Nieuwtje dat ze met de Mi4 gingen komen. Na wat foto's gezien te hebben zag dat er erg interessant uit om dat ze veel onderdelen gelijk aan die van de Mi3 hebben gehouden. Met al een Mi3 in bezit en dus ook wel wat onderdelen was voor mij de keuze snel gemaakt. Ik wacht op de Mi4 en die gaat het worden.

De Mi4 in Duitsland besteld en een aantal dagen geleden kwam deze binnen. Hieronder een aantal foto's van de doos en de inhoud van de doos. De Mi4 is inmiddels al gebouwd, moet alleen de foto's nog verkleinen en er een verhaal bij maken. Dus binnenkort meer over de bouw van de Schumacher Mission 4. Aankomende zaterdag ga ik hem voor het eerst uitproberen op de Baan van PK Racing.

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Rustig aan :p Nog zoveel andere dingen te doen.

De rest komt vanzelf ;) (Hoop ik maar, zal er wel wat voor moeten doen denk :()

Hier de eerste foto's van de Mi4 tijdens de bouw. Het heeft even geduurd had namelijk ruzie met de foto's maar deze zijn nu zoals ik ze wil.

Standaard zit er een 2,5mm bodemplaat bij de Mi4 die op de plaatsen waar de bulkheads komen een 0,5mm naar beneden is gefreesd. Net als bij elke eerste bouw heb ik de zijkanten van een laagje secondenlijm voorzien om de zijkanten wat steviger te maken en minder scherp.

5.jpg

De achter bulkheads zijn behoorlijk anders als bij de Mi3. Nu is de linker en rechter bulkhead het zelfde qua vorm en bestaan deze nu uit 2 delen om meer flex in de auto te krijgen. Omdat nu ook de motormount niet meer onderdeel is van de bulkhead heb je een gelijke flex in de auto.

6.jpg

De bulkheads aan de voorkant zijn maar iets gewijzigd ten opzichte van de Mi3. Zo zijn de achterste schroeven van de bulkhead meer naar voren geplaatst om meer flex te krijgen. Ook zijn ze iets korter geworden zodat de servo verder naar voren gemonteerd kan worden om wat meer ruimte voor de elektronica te krijgen tussen motor en servo.

7.jpg

8.jpg

Dit was hem voor vandaag. Nu verder met de volgende stappen van de bouw van de Schumacher Mission 4.

Nope, de 3 blijft gewoon in mijn bezit. Je krijgt toch weinig voor de 3 terug als je hem verkoopt dus geen reden om die te verkopen. Heb de Mi2 ook nog steeds dus... is wel leuk alle 3 de generaties naast elkaar.

Geen tijd meer gehad en ook niet zo veel zin om dit verslag af te maken en het 2x te doen. Mi4 is inmiddels af en heeft al gereden met een brushed set. Nu zit er een BL set in en is ie bijna klaar voor het circuit.

Wil je alle foto's zien van de bouw zie: GDesigns.nl • Reviews & Artikelen pagina

De GM Genius 120 op zijn plek. Mist nog wel de kabel naar de ontvanger maar die is geregeld in korte zwarte versie.
36.jpg

Hier een overzicht van het Mi4 chassis:
37.jpg

38.jpg

Als je nou dit weekend (Vrijdag middag en of avond, of Zaterdag) mee gaat naar de Mach, krijg je van mij dat korte zwarte kabeltje ;-) Heb er immers toch drie...

Kunnen we meteen kijken naar die GM120 :P

Greets Robert

Gave auto man, bij zoiets sta ik dus echt te kwijlen :p
Heb de review bekeken op de website in je signature, ziet er zeker erg gelikt uit.

Maargoed ik zit meer in het brandstof offroad gedoe, en heb het er niet voor over om een flinke aanschaf te doen en naar een onroad elektro club te gaan hier circa 30km vandaan.

Misschien ooit wel :D

Back