Schuurlat????

• Topicstarter Topicstarter Alex10
  • Startdatum Startdatum
A

Alex10

Guest
Er was laatst een post over een schuurlat maar kan hem niet meer vinden...... Iemand??

Alex

GA eens kijken bij de leveranciers van systeem plafonds, die hebben van die mooie T-profielen waar die plafondtegels in hangen. Dit is perfect te gebruiken als schuurlat en als je mazzel hebt ook nog wel eens gratis te verkrijgen.

Theo Coenen zei:
GA eens kijken bij de leveranciers van systeem plafonds, die hebben van die mooie T-profielen waar die plafondtegels in hangen. Dit is perfect te gebruiken als schuurlat en als je mazzel hebt ook nog wel eens gratis te verkrijgen.

Ik heb nog een meter of twee van dat systeem plafonds liggen, (alleen afhalen natuurlijk ).
afb9102.gif

Ik woon in het puntje van N-H dus dat word niks, maar dat spul kan ook nooit zoveel kosten per meter, of wel....

Ik weet het niet meer maar het hele plafond koste iets van €50,- een of twee Euro per profiel van 3 meter denk ik.

Ps. je kan ook gewoon 5cmx5cm vuuren 2 nemen kost nix €1 per meter of zo ,gaat ook Top.
ff schuurpapier er op lijmen met bison tix.

Heb inmiddels twee L-profieltjes aan elkaar gelijmd, bandschuurpapiertje plakken, schuren maar..! werkt prima.

Dank!!

Monteer op de een of andere manieer een stuk rondhout op de poot van de T, heb je meer houvast en krijg je niet zo snel vermoeide handen. :P

Zelf gebruik ik al een tijd een een alu kokerprofiel 25 x 50 x 500
Een rol tweezijdig tape en een strip machine schuurpapier (vlak en scherp). De kokers zijn aan een zijde beplakt met schuurpapier; uiteraard van verschillende korrelgrootte.

afb15351.jpg

Door het kokerprofiel kan deze schuurbalk op verschillende manieren gebruikt worden. Bijvoorbeeld ook om haaks te schuren langs de voorkant van je spanten o.i.d. voordat je de voorlijst er op lijmt.

afb15352.jpg

om snel even haaks te zagen of af te korten. (Moet het profiel wel recht afgezaagd zijn)

afb15353.jpg

en je kunt hem vastklemmen op je werkblad en met je werkstuk dynamisch rondingen schuren met een recht front.

afb15354.jpg

Succes, Huib

Oh Boy wat ben ik weer lui....Het meeste doe ik allemaal op de bandschuurmachine die ondersteboven staat.....Ik had vroeger zo'n hekel aan het in model schuren van roeren en zo, maar nu is dat zo gefixed.
En op de tweede plaats staat nog steeds mijn gouwe-ouwe David schaafje met vlijmscherpe mesjes.
Maar het zijn leuke ideeen!

gewoon alu profiel halen bij een bouwmarkt.
H profiel.. of 2 L profielen aan elkaar epoxien tot een grote T of zoals huib een Rechthoekig profiel nemen.
Dan koop je gewoon een Rol dubbelzijdig tape van tesa en plak je je schuurpapier erop.. werkt perfect.. en veel goedkoper dan die greatplanes en permagrit dingen..

Peter

Back