Scooter bouwen

Ik snap dat jullie hier sceptisch tegenover staan vanwege het werk dat jullie er insteken.

Dennis, ik weet niet of je mijn bijdrage al hebt gelezen, maar ik krijg niet die indruk. Je hebt er in ieder geval niet op gereageerd. Dus laat ik nog maar een poging (de laatste) doen.

Als er hier mensen sceptisch staan tegenover jouw plannen is dat niet zozeer vanwege het werk dat wij er in steken, want dat doen we op zichzelf best graag. Hobbyisten, hè?

Het is meer vanwege onze (in ieder geval mìjn) twijfel of die plannen wel haalbaar zijn en niet te veel gebaseerd zijn op het zo typisch Nederlandse "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten". Zelf maken is niet altijd goedkoper en soms ook gewoon niet te doen. En heel vaak is er al heel wat tijd en geld verspild voordat dat inzicht is bereikt, ondanks alle gekregen adviezen en suggesties.

Je zou niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste die hier wilde plannen komt ontvouwen, met zijn neus door ons op de harde werkelijkheid wordt geduwd en dan teleurgesteld weer verdwijnt.

En nogal wat van die verdwenen figuren verweten en passant ook nog even de mensen hier op het forum dat ze zo weinig hulp en advies hadden gegeven.....

Succes met de afweging,

Rob

Idd Rob, het is precies wat je zegt, en veel opmerkingen worden als negatief kritiek gezien. En deze opmerkingen komen van mensen met 10-tallen jaren ervaring.
We hebben er al velen zien afdruipen na verloop van tijd, sommige die zelfs bemande duikboten wilden maken.

Een ander punt is; mij is altijd gezegd dat de diameter van een scheepsschroef niet groter mag zijn dan de diameter van de motor, anders trekt deze het niet. Nu zie ik een scheepsschroef van wel de dubbele diameter, of deze het gaat lukken, ik betwijfel het.

Hans

Dennist,
laat eens een tekening zien van wat je wilt maken.
Geef eens wat gegevens van bv de motoren en accu's die je gebruiken wilt.
En het is zo als Rob Landsbergen ook schrijft, ideeën genoeg maar uitwerken.
Probeer jij dan eens die 00,01 % te zijn die wel iets van hun plannen waarmaken zo als Raf eerder schreef.
Laat wat zien......................
Dan komt er hulp genoeg.

Hein

Rob,
ik verwijt jullie niets. Ik ben allang blij met alle reacties. Zoals die van RAF over de slipkoppeling. Nu dachten wij eraan om rond de schroef een tunnel te maken zoals bij modelboten ook wel eens is en die met gaas af te sluiten zodat je je hand er niet in kan steken. De kraag of ring is gewoon te koop moet alleen nog even uitzoeken waar precies.
Voor de motor had de maat van mij ook een idee. Maar die zie ik morgen pas weer. En inderdaad we zijn nog aan het inventariseren of het nut heeft wat we van plan zijn. Voor mij is het een beetje een samenkomst van twee hobby's ik deed toch al modelbouw ik snap dat dit iets totaal anders is maar we dachten we gaan eens kijken of het doenbaar is. Voor de conus op het eind ( die waar de als doorkomt) hebben we waarschijnlijk wel iemand die hem eventueel kan rollen en lassen.

Ik zal binnenkort wel een lijstje met ideeën plaatsen.

Groeten Dennis

Een ander punt is; mij is altijd gezegd dat de diameter van een scheepsschroef niet groter mag zijn dan de diameter van de motor, anders trekt deze het niet. Nu zie ik een scheepsschroef van wel de dubbele diameter, of deze het gaat lukken, ik betwijfel het.

Hans

Hans,

Wat je zegt klopt redelijk, echter dit gaat op voor een motor die 1 op 1 is gekoppeld aan de schroef. Door gebruik te maken van een tandwielkast kun je een grotere schroef gebruiken. Als je goed kijkt zul je een blauw stukje zien tussen motor en askoppeling, dat is de planetaire tandwielreductie.

groet,
Paul

Back