Scorpion 3026-16 V1 of V2?

Hallo,

Voor de Trex500 ben ik op zoek naar een andere motor. Ik zit te denken aan een Scorpion 3026-1600KV. Ik gebruik de Scorpion Commander 60A ESC.
Nu zie ik her en der de toevoeging V1 of V2. Voor zover ik kan zien is er geen verschil behalve de maat(en het aantal. V2:3, V1:2) van de lagers en het ontbreken van een 'collar' op de as bij de V2(?).
Na veel zoekwerk op o.a. runryder en helifreak ben ik niks tegengekomen dat hier enig licht op schijnt.
Zijn er qua specs toch nog verschillen en welke zou ik het beste kunnen nemen?
(Voor 50 pond ligt de V1 op de deurmat dus het verschil tussen de 2 versies moet aanzienlijk zijn wil ik de duurdere V2 aanschaffen.)
B.v.d.
 
Het verschil zit hem in de vorm van de stator. V2 heeft meer ijzer, in principe beter rendement, vooral bij hoge stromen. Vermoedelijk is ook de koeling iets beter.
 
Bedankt!
In de UK zie ik alleen de V1 versie. Bij 'The model store' kost de V1 ₤43.99 (₤7 porto) bij FastLad ₤54.99.
Dus voor een V2 zou ik uit moeten wijken naar bijv. Azie of de USA waar de verzendkosten een stuk hoger liggen en ik (evt.) voor douanekosten kom te staan.
Zou je in dit geval de V1 of V2 kiezen?
 
Ik koop de mijne bij GoBrushless. Portkosten vallen best mee, douane moet je natuurlijk wat geluk hebben..
 
Okay. Ik heb ondertussen de HK3026-1600 V2 besteld bij Flying-Hobby ($65,- + $21,- speedpost.) Portokosten vallen dus hier ook wel mee en vanuit HongKong is, uit eigen ervaring, de kans op douanekosten aanzienlijk kleiner dan vanuit de VS.
 
Flying-Hobby = altijd prijs (althans heb ik ervaren). 3 bestellingen 3 x douane. Ik spreek natuurlijk wel voor Belgie. Pakjes met FH komen nooit met de klassieke post en altijd met een gespecialiseerde koerierdienst zoals bvb DHL en bij deze is de kans supergroot dat de douane tussenkomt.
Deel zeker je ervaring met deze motor want hij staat ook op mijn verlanglijstje.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. (Mijn laatste bestelling daar dateert uit juli '08 en ik heb door alle bestellingen her en der geen idee bij welke ik wel douanekosten moest betalen en bij welke niet.)
Als ik er wat zinnigs over kan zeggen zal ik dat zeker delen. Ik heb van meerdere gebruikers gelezen dat het verschil met de 500L vrij miniem is. Wel zou de motor wat koeler blijven.
 
Hoi,

Ik heb net de scorpion 3026-12 V2 besteld. Ook bij flying hobby. Al meermaals besteld daar en nog nooit douane kosten moeten betalen.
Heb je die 1600kv al? En??

Robin
 
Vandaag de motor en extra setje lagers binnen.

Even een opsomming van tijdsduur en kosten.
-11/3 verzending (FlyingHobby)
-12/3 aankomst NL
-24/3 brief van doaune waarin gevraagd wordt om de waarde
-24/3 brief retour douane. Daadwerkelijke kosten opgegeven
-27/3 aflevering pakket

Motor + lagerset en verzendkosten: €73,95 (PayPal)
BTW bij invoer: 13,87
Inklaringskosten: 17,-
Totaal: €104,82

De extra kosten tempert m'n vrolijkheid enigszins. Zo'n €30 extra voor een V2.
De motor ziet er goed uit en voelt ook degelijk (voor zover iets degelijk kan aanvoelen). Sterke klik van de magneten.
Ik neem aan dat dit een V2 is aangezien er een borgveerring wordt gebruikt i.p.v. een collar.
 
Dat wordt ook niet beweerd. Het is een indruk, gevoel, dat ik kreeg toen ik de motor voor het eerst in m'n handen had. Zie de zin tussen haakjes ;)
 
Hopelijk zijn ze in België nog steeds wat milder.
En slim gezien van je, die extra lagertjes had ik er beter ook bij gedaan.
Alle dit kan later ook nog..
 
Back
Top