Dus je hebt de 2 borgboutjes losgedraaid en nog steeds zit de as muurvast ???
Waarom wil je hem trouwens verwijderen ? Is hij krom ?
Ik heb enkele maanden geleden nog beide lagers eruit gehaald en maar gelijk vervangen (feitelijk waren ze nog in orde), ging zonder veel kracht. Gewoon vanuit de binnenkant eerst de achterste eruit geduwd en vervolgens de voorste eruit gedraait met een bout en een moer. Dan mbv een hulpstukje waarvan de diameter net iets groter dan de buitendiameter van het lager, dat klemt dan tussen op de voorkant van de stator (motorhuis met magneten) en de moer.
Het voorste lager zat namelijk iets vaster.
Bas
Omdat ik er een 6mm as in wil hebben, er zit nu een 5mm in.
De twee inbus bouten zijn er helemaal uit.
De motor is nieuw.
Ik krijg geen beweing in die as, ook niet met mijn kolomboormachine.
Is het misschien een idee om het its te verwarme?
Zet de stalen as met warmte uit of krimt hij dan juist?
En wat voor materiaal is dat bronskleurige achterdeksel waar de as in zit,
wat doet dat met warmte, uitzetten of krimpen?
Welke goede lagers zou ik moeten kopen dan Merk en waar?
Hij ligt nu toch al uit elkaar dus die lagers kunnen ook nog wel.
Zijn die originele lagers dan echt zo slecht?
En moet ik echt inderdaad de lagers olien om de tien vluchten?
je kunt bijname bij de achterste lager wanneer de motor ingeboud is wel erg lastig bij.
Met mijn originele Align motor heb ik trouwens nog nooit gesmeerd en wel twee jaar gevlogen.
Laatst bewerkt: