scorpion back up guard.

Hallo,

ik wil op de logo aan de vbar een backup guard knopen voor de veiligheid.
echter wil ik gaan draaien op 6v en ik geloof dat ik gelezen had dat de backup guard maar 5.5v 'geeft'.
Op de webshop staat zelfs maar 5v.
nu vroeg ik mij af of ik deze wel zo kan gebruiken dus dat als mijn bec ermee ophoudt het systeem verder gaat op 5v/5.5v.

ik ben van plan de bec van de jive te gaan gebruiken omdat ik gelezen heb dat dit een zeer goede bec is en dus een aparte bec/lipo niet persee nodig is. wel werd er op HF geadviseerd een backup guard of een backup pack te gebruiken. ik vraag me dus af of ik de guard kan gebruiken met de kans op een dip van 0,5/1v, dat ik er ipv de guard een 6v pack bij moet steken of dat ik op 5/5.5v moet gaan draaien?

als er nog andere goede redenen zijn om juist wel of niet de guard te gebruiken zou ik het ook fijn vinden om die te horen.

gr Serge

kijk voor een Ultra guard backup guard ... werkt ff mooier en hoef je niet te laden oid .. regeld ie allemaal zelf, tevens zit er een LED bij die je zal waarschuwen bij spanningsdip of storing zodat jeje heli veilig kan landen.

Bedankt Ron. maar nu ik die optipower zie denk ik dat ik voor die ga.

ziet er super mooi uit en is eigenlijk nog makkelijker. en precies wat ik zoek denk ik.

Ruud, nog een vraag. Hoe laat je de ultra guard backup zichzelf in storage laden (als het winter is bijv)? of krijg je voldoende handleiding over hoe en wat?

Ruud, nog een vraag. Hoe laat je de ultra guard backup zichzelf in storage laden (als het winter is bijv)? of krijg je voldoende handleiding over hoe en wat?

hij laad en ontlaad zelf..
Het advies is als je hem langere tijd niet gebruik te ontladen naar storage. door het knopje lang in te drukken... ook dit regeld hij dus zelf.
wanneer je hem dan weer gaat gebruiken laad hij vanuit je flightpack weer op.

Je hoeft verder niks in te regelen, plug &play ... enige is bij eind vlucht wanneer je de spanning van je FBL controler of ontvanger haalt gaat de LED knipperen (die ziet een spannings dip) dan moet je het knopje indrukken tot LED stopt met knipperen.

manual word erbijgeleverd ja

Bestaat dat eigenlijk al op hv? Ik heb hv servos via een gewone lipo en schakelaar. Probleem dat dus back-ups de teveel stroom zullen krijgen..

werkt hij ook bij power peak , BEC gaat kapot en geeft 11-12V door of is je back-up dan ook toast ;-)

Met andere woorden is volgens mij zon back-up systeem bedoelt als je complete power failure hebt en je servo's door back-up nog prik krijgen, want bij kapotte BEC "who knows what happens" en gaat zon back up je niet per defenitie redden

Laatst bewerkt:
Back