Scorpion regelaar t rex 700

Bij werkt mn 130A scorpion prima, ik zou hem dus zeker aanraden. Hij heeft geen interne BEC, maar na wat powerjive ervaringen heb ik liever een losse ontvangeraccu.

Maar gebruik jij hem ook op een 700 size heli Laurens?

Waarom ben je hierin overigens geintereseerd poncho? Slechte ervaringen met CC, Kontronik te duur?

op welke voltage moet je de low voltage cut zetten op 12s bij de 130a commander?
(mijn eerste electro heli :-))
Ik heb hem nu op 48 volt staan maar 12s is volgens mij 44,4

En ik kan niet echt vinden wat de termen p.gain en l.gain betekenen en doen.

Alvast bedankt
Mvg.Eric

48V is veel te hoog. Wat je cutoff voltage doet, is het uitschakelen van de regelaar bij een bepaald voltage.

Met een electroheli wil je dit eigelijk helemaal niet hebben, dan kan je heli op de meest onhandige momenten uit de lucht vallen. Ik stel deze dan ook op de minimum waarde in.

Je vliegtijd bepaal je dan door bijvoorbeeld 2 minuten te vliegen, dan landen en bijladen. Dan kan je aan de hand van hoeveel je bijgeladen hebt je timer afstellen.

Je P en I gain zijn de waardes van je governor, hoe hard deze corrigeert. P is proportioneel, I is integraal. De standaardwaardes van 5 zijn al vrij accuraat.

Ik heb ook de 130A Scorpion vliegen. Ook ik vlieg op een timer, nog altijd de meest veilige manier IMHO. Je moet zorgen dat je altijd minder dan 80% hoeft te laden om de LiPo heel te houden. Wat je bij de Scorpion kan doen is de cutoff uitschakelen (want je wilt niet dat hij uit de lucht valt) maar wel een indicatie laten geven op de statusLED die je er standaard aan kan hangen. Ik heb m zelf op 3,3V/cell staan als uiterste beveiliging naast de timer, als de LED rood gaat flitsen dan moet je meteen landen. Je kunt deze waarde custom instellen dus je kunt ook op de relatief veilige waarde van 3,5V beginnen en daarna aanpassen mocht je nog ruim voldoende in de accu blijken te hebben.

dank voor de reacties.
ik zat er al aan te denken de cut off uit te zetten:-)

Gisteren mijn eerste vlucht gemaakt met m'n omgebouwde trex700.
helemaal geweldig.......zolang het duurde :-) :-)
Na een paar rondjes rustig proberen schakelde ik hem in idle 1 wat gelijk resulteerde in een gestript tandwiel.
Schade: tandwiel en skidz kapot dus dat valt weer mee.
Weet niet precies wat er fout ging want zoveel vermogen had ik er nou ook weer niet op dus ik denk dat de pinion niet goed aansloot op het tandwiel :-(

Back