Scorpion Y650 multi

Dag allemaal.

inmiddels ben ook ik besmet met het virus.

nou ligt mijn intresse bij de DJI Wookong kit.

nou wil ik die op een eigenbouw copter bouwen.

Ik heb de volgende eerste vraag en na wat budget te hebben zal ik hier ook een uitgebreid bouwverslag van maken.

ik zat de denken aan DIT frame.

Nou weet ik dat dit een frame is voor 6 motoren.

nou heb ik de volgende problemen daarmee.
a. ik vind 6 motoren niet mooi vertikaal.
b. de kosten lopen wat hoger op door de extra spullen.

Nou is mijn vraag. kan ik hier ook gewoon een tricopter van maken?

En heeft de Wookong ook ondersteuning voor tricopters?

Groetjes Robert

hallo robert, tricopter ervan maken kan denk ik opzich wel, je zult dan alleen zelf een goed tiltmechanisme voor achterop moeten maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt me opzich een prima setup! regelaars zijn alleen beetje overkill, 25 of 30 ampere is ook prima. en wat ik zo kan zien gaat dat powerboard niet passen, je heb ook van die vierkante van ongeeer5x5cm, denk dat die wel prima passen.

en verder mis je natuurlijk alleen nog props, en eventueel andere lipo en lader;)

lijkt me opzich een prima setup! regelaars zijn alleen beetje overkill, 25 of 30 ampere is ook prima. en wat ik zo kan zien gaat dat powerboard niet passen, je heb ook van die vierkante van ongeeer5x5cm, denk dat die wel prima passen.

en verder mis je natuurlijk alleen nog props, en eventueel andere lipo en lader;)

je kent me he.... misschien nog grotere motoren enzo als de tijd rijp is

dus beetje overkill vind ik wel oke

dan is het verder prima! bestel nog wel ff wat connectoren mee, kan je eventueel een y kabel voor accu's maken als op 1 lipo te kort vliegen is, dan kan je er gewoon 2 onder hangen;) en een lader natuurlijk. nu snel bestellen, kunnen we binnekort gaan bouwen!

dan is het verder prima! bestel nog wel ff wat connectoren mee, kan je eventueel een y kabel voor accu's maken als op 1 lipo te kort vliegen is, dan kan je er gewoon 2 onder hangen;) en een lader natuurlijk. nu snel bestellen, kunnen we binnekort gaan bouwen!

Eerst maar eens werk vinden maat!

haha

kom je een keer belgie onveilig maken met je vliegspul??

we kunnen opzich wel een keertje afspreken dat ik naar jou toe kom, gooi ik heel de auto vol met zooi en gaan we heel weekend vliegen;) maar is misschien leuker dat te doen als je je nieuwe hexa spullen hebt, kunnen we een weekend lang bouwen, instellen en vliegen;)

we kunnen opzich wel een keertje afspreken dat ik naar jou toe kom, gooi ik heel de auto vol met zooi en gaan we heel weekend vliegen;) maar is misschien leuker dat te doen als je je nieuwe hexa spullen hebt, kunnen we een weekend lang bouwen, instellen en vliegen;)

Deal...

lijkt me een plan.

ik laat het je weten waneer de spullen er zijn

De dagen vliegen om en de setup veranderd met de minuut.

Voor de motoren ga ik voor DEZE

Met leuke GWS 8.0x4.0 props.

met 25A of 30A regelaars.

DIT powerboard

kom ik wel op ruim 270 euro uit voor de motoren en escs maar ik ben er van overtuigd dat dit icm de naza en het frame het erg leuk gaat doen..

ik denk dat ik zelfs het throttle kanaal een beetje moet begrenzen...

Iemand een mening hierover? gr

Laatst bewerkt:
ziet er prima uit! als props schijnen die versterkte van flyduino heel goed te zijn, dus die zou ik dan meebestellen;)

oke dus resume..

GLB:

Frame +escs + naza + gimbal
LED

totaal €407.71

Flyduino:

Props
motoren
powerboard

totaal: 211.80

Hobbycity:

Lipo s 3s 5000? x4

120

komt bij elkaar dus op ongeveer: 750 euro..

kan ik dan niet beter 250 eur bijleggen en de wookong kopen.
of vliegt dit ook wel leuk.

Vin...

die zender die ik heb voldoet die of moet ik die verkopen...

Groetjes

die zender de je nu hebt moet wel voldoen hoor robert;)

wat betreft glb. ik heb hier niet super goede verhalen overgehoord, dus ik zou als ik jou was misschien kijken zo min mogelijk daar te halen dus bijvoorbeeld de regelaars bij hk meebestellen.
er zijn vast ook goede verhalen over glb, maar heb een paar negatieve gelezen dus wil het gewoon van tevoren gezegt hebben;)

Back