scorpion

Ik heb net mijn scorpion HK 4035-560 binnen gehad. Klein vraagje is de borg schroefje voldoende of lijmen jullie de pinion ook? want ik zie dat de scorpion as gaan vlak kantje heeft vandaar mijn vraag.

gr
JW

Zelf een vlak kantje er in vijlen.
Zonder vlak deel op je as kan je het vergeten.

Verder geen lijm alleen borgmiddel op de made schroefjes.

Groeten,

Michiel.

bedankt had al zo'n vermoeden zal morgen even met de dremel aan de gang, met de motor op zij'n kop zodat er niks in kan vallen.

gr,
JW

Beetje een random postje hier, maar ik ben nieuwsgierig wat jullie met borgmiddel bedoelen. Zitten jullie dan in de richting van loctite?

bedankt had al zo'n vermoeden zal morgen even met de dremel aan de gang, met de motor op zij'n kop zodat er niks in kan vallen.
gr,
JW
Slechts op de kop houden voorkomt niet, zeker bij gebruik v/e dremel, dat er slijpsel in je motor komt. Kleine moeite om even een boterhamzakje over de as te trekken en af te plakken. ;)

@Hezz: Er zijn verschillende borgmiddellen/threadlocks waarvan Locktite er één is. Bison heeft Lock bond en Pattex voert ook een borgmiddel voor schroefdraad.

Laatst bewerkt:
En/of openingen afplakken met tape. Eventuele slijpresten verwijderen met tape of putty/stopverf.

GEEN Loctite rood, dat krijg je alleen maar los door stevige verhitting.

Laatst bewerkt:
Ik heb die motor ook helemaal in een boterhamzakje gedaan en bij de as een gaatje geprikt en de naden goed dichtgeplakt met tape. Daarna met een dremel 2 vlakke kantjes erop gemaakt , mijn tandwiel heeft namelijk 2 boutjes om te borgen :-)
(MA ion-x2)
Vervolgens blauwe loctite gebruikt dat gaat nog fatsoenlijk los zonder de zaak te beschadigen

Ron, nu je er toch bent en het toch over de scorpion 4035-560 gaat ...

Hoeveel invloed heeft een regelaar op een brushless motor mbt efficiency ? Kan de efficiency van de motor beinvloedt worden ? En zo ja, aan hoeveel procent moet ik denken bij een verslechtering ?

Bas

zal hem inderdaad even heeeel goed afplaken. ik heb maar een borg boutje dus 1 kantje te slijpen is voldoende voor mij. bedankt voor jullie advies.

gr,
JW

Back