scratbouw uss arizona

hallo,
ik ben een beetje laat met een verslagje schrijven want de boot is bijna klaar...
en de eerste proefvaart was ook een succes!
maar!,
ik moet binnenkort nog de ramen en patrijspoorten er op tekenen/schilderen en nog ankers en kettingen maken en daar zou ik graag nog wat tips voor willen!?
maar goed, ik ben er 3 maanden mee bezig geweest.
en deze keer heb ik wel rekening gehouden met de apparatuur die er in en op gebouwd moest worden, dus dat was al een verbetering.
de schaal is ongeveer 1:185 dus bijna een meter lang...
en verder heb ik alles zo gedetailleerd als ik kan gemaakt!
hier wat foto's van hoe ze er nu bij staat, en nog een vraagj e zal ik (op de opbouw doe ik het zeker wel! ook wat tips daarover en hoe ik dat moet doen zijn welkom) op de romp de partijspoorten w el of niet tekenen/ verven ?? en ook wat tip over de ankers en kettingen graag!?
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk model! voor wat betreft de ankers en kettingen heb ik zeer goede ervaringen met WELKOM / Welcome | ModelbouwShopFlevoland . Reageert netjes op mails en bied ook een goede service.

En wat de patrijspoorten op de romp betreft, waarom zou je het niet doen? wat ik persoonlijk wel zou hebben gedaan in plaats van enkel opschilderen is óf de hele patrijspoort uitboren en een plaatje erachter lijmen, óf enkel een ietwat verzonken kuiltje maken en hier wat verf indoen, om toch wat meer diepte te creëren.

Hoi collega Arizona-bouwer

Hoi, ook ik ben bezig met de bouw van de USS Arizona, de schaal van mijn schip is 1:72.

bouw-uss-arizona

Heb al een tijdje niets meer aangedaan, maar heb de draad inmiddels weer opgepakt. Ik hoop deze zomer de eerste proefvaart te kunnen gaan maken op ons vaarwater van Vaargroep de Kempen.

In elk geval, succes met de bouw van jouw Arizona!!!!:p:p

groeten,
Willie

hallo,
ik ben weer lekker bezig geweest en heb danny's raad opgevolgd.
ik heb kleine en niet te diepe gaatjes met wat verf er in als patrijspoortjes in de romp gedaan, en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet!!
full
full

sorry voor de rommel mn pa an ik rommellen, hobbyen en klussen op de zelfde kleine werkbank^^

Back