Dennis, Ernst.
Ik kan alleen maar zeggen dat je op internet heel veel kan vinden over airbrush foefjes om bepaalde effecten te krijgen. Vaak eenvoudiger als je denkt.
In de afgelopen dagen een klusje gedaan waar ik al lang tegenop zag, nl. 6 dezelfde kabelgeleiders. Eerst in messing geprobeerd, maar het lukte me niet om 5 kleine onderdelen gesoldeerd te krijgen. Dus uit noodzaak overgestapt op styreen plaat en verlijmen. Kompleet met een aluminium rol en een stalen asje ziet dat er dan zo uit.
Hieronder hoe ze komen te zitten aan stuurboordkant.
Dit schip is een zijtrawler en de twee kabels van het net zitten langszij.
Deze geleiders zijn om de kabel naar de achterste galg te geleiden. Die kabel loopt van af de lier die onder de stuurhut staat via drie van deze geleiders naar achter.
Ook zijn hier te zien de (messing) waterafvoer (met onderaan een "verdeler"), de bolkoppen bij de patrijspoorten, de aftekening van de trap en het scharnier van een kleine kraan.
Een vraagje voor de specialisten
De grijze plaat is (denk ik) een extra bescherming.
Deze zit ook met bouten vast tegen de wand van de opbouw.
Hiertegen is plaats voor een " trawldeur". (nb. dat is de de plaat die onderwater die het net openhoudt). Kan dit een extra of reserve deur zijn?
Want dit zit alleen aan stuurboordkant. Aan bakboord zit daar een patrijspoort.
wordt vervolgd.
Ik kan alleen maar zeggen dat je op internet heel veel kan vinden over airbrush foefjes om bepaalde effecten te krijgen. Vaak eenvoudiger als je denkt.
In de afgelopen dagen een klusje gedaan waar ik al lang tegenop zag, nl. 6 dezelfde kabelgeleiders. Eerst in messing geprobeerd, maar het lukte me niet om 5 kleine onderdelen gesoldeerd te krijgen. Dus uit noodzaak overgestapt op styreen plaat en verlijmen. Kompleet met een aluminium rol en een stalen asje ziet dat er dan zo uit.
Hieronder hoe ze komen te zitten aan stuurboordkant.
Dit schip is een zijtrawler en de twee kabels van het net zitten langszij.
Deze geleiders zijn om de kabel naar de achterste galg te geleiden. Die kabel loopt van af de lier die onder de stuurhut staat via drie van deze geleiders naar achter.
Ook zijn hier te zien de (messing) waterafvoer (met onderaan een "verdeler"), de bolkoppen bij de patrijspoorten, de aftekening van de trap en het scharnier van een kleine kraan.
Een vraagje voor de specialisten
De grijze plaat is (denk ik) een extra bescherming.
Deze zit ook met bouten vast tegen de wand van de opbouw.
Hiertegen is plaats voor een " trawldeur". (nb. dat is de de plaat die onderwater die het net openhoudt). Kan dit een extra of reserve deur zijn?
Want dit zit alleen aan stuurboordkant. Aan bakboord zit daar een patrijspoort.
wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: