Deze rekken voor de dollen zitten niet meer op het museumschip, want daar is eigenlijk alles wel afgehaald waaraan bezoekers zich zouden kunnen stoten.
Intussen wel weer een paar oude foto's gevonden waarop met name het voorste rek was te zien. Dat blijkt een stuk groter te zijn geweest dan het achterste rek. Dit ook zo aangepast.
Bovendien was ook te zien dat de voorste lamparmatuur, in afwijking van de tekening, iets verder naar voren zit. Dus ook dat weer aangepast..
Zoals al eerder aangegeven. "drie passen vooruit en een stap terug"..
Bij het maken van een mal van de scheerborden bleek dat de tekeningen daarvan op de verschillende projecties veel van elkaar afwijken.
Maar de juiste vorm heb ik volgens mij wel kunnen vinden. Nu nog uitwerken hoe ik deze scheerborden in detail ga maken.
Nu vooral nodig voor het "passen en meten", maar straks gaat dat het er dan ongeveer zo uitzien. (Het bord komt dan aan de onderkant strakker tegen de wand).
De plankjes stellen het houten dek voor met daarop twee sloffen waarop het bord rust. (aan de rechterkant zie je nog het nieuwe langere rekje voor de dollen).