SE5a schaal 1:14,7 (55cm span)

Inmiddels vond ik het wel weer s tijd voor nieuw schaalmodel. Het zal een model worden voor indoor vrije vlucht vliegen en op een vrij kleine schaal namelijk 55 cm spanwijdte.

De keuze is gevallen op een SE5a.

a3.jpg

Dit model is vaker gebouwd door indoor schaalvliegers en doet het aardig goed. Ik wil het liefst de meeste details precies namaken zoals de ribben. Deze zijn niet massief maar opgebouwd.

De aandrijving zal m.b.v een electromotor gedaan worden.
Voodoo25200150.gif

Hoogstwaarschijnlijk deze motor.

Deze wordt aangedreven door 1 tot 2 cellen lipopakket.

Deze motor wordt m.b.v een flight profiler gestuurd en geprogrammeerd hierover later wel een keer meer.
Zombie200150.jpg

Heeft iemand nog een tekening of in ieder geval een profiel van de vleugels en stabilo voor me. De tekening met alle originele posities van de ribben heb ik al. Alleen heb geen profiel van de vleugels. De voorwaarde is wel dat het profiel zodanig moet zijn dat het op die kleine schaal nog vliegt.

Alle andere informatie over deze kist is altijd welkom.

Bernard

De originele SE-5A heeft een vlak stabilo (vast deel is vlak met een afgeronde voorlijst een zekere dikte i.v.m de houten constructie (in jouw model 2-3mm), het roervlak verloopt van de dikte van het vaste roervlak naar een smal randje ....

De vleugelprofielen hebben bij het origineel niet veel body dikte van iets meer dan 10cm en zijn gebogen, in jouw model wordt dat niet veel meer dan een 5 mm dik ...... ik denk niet dat een 100% schaal profiel lekker vliegt ..... een paar minuutjes afbeeldingen Googelen en je weet voldoende ..... (tot en met complete schaal-tekeningen)

Heb enkele foto's van de vleugel en stabilo gevonden als hulp.

56.jpg

De vleugel en hoe deze opgebouwd is. Te zien is dat he profiel bovenop vlak is en daarna afloopt.

@ dirk

Heb nog eens goed gekeken naar de foto en begrijp wat je bedoeld. Het is enigzins te zien op de foto.

5.jpg

Hoi Bernard,

Heb je hier wat aan :?: Zo ja, stuur dan een PB met je Email adres.

se-5a.jpg

Succes met de bouw,

Gr. Teus

@Teus.

Is deze tekening van het origineel met de originele maten???

Zo jah zou je me kunnen zeggen hoe je de maten omrekent naar cm/m?

Bernard

indoorflyer zei:
Is deze tekening van het origineel met de originele maten???

Zo ja zou je me kunnen zeggen hoe je de maten omrekent naar cm/m?

Weet niet of het direct van de originele komt, maar het komt er in ieder geval heel dicht bij in de buurt gezien de reputatie van de tekenaar....... (weggehaald i.v.m. rechten enz.....).

de maten zijn in voeten en inches. " staat voor inch ' staat voor voet.

Hier een link om gemakkelijk om te rekenen: Conversie tabel

Gr. Teus

Bedankt voor de link en conversietabel. Heb gezien dat 1 voet zelfde is als 12 inch en 1 inch is 2,53 cm. Dus dan kom ik er wel uit.

nu nog wachten op wat meer informatie uit engeland en dan langzaam voorbereiden voor het bouwen.

Back