sea wing

raymon

Forum veteraan
heeft iemand ervaring met de ''sea wing'' van carson
wand ik heb mijn koelings blokje kerbrand en de motor komt niet op toeren :?::?::?::?::?:

pleas help me
mzzls raymon

heb je wat meer gegevens zoals gebruikte hardware, setup, motor, aantal cellen, regelaar enz enz,

dan heb je wat meer reactie denk ik

hallo

de moter is een 550 chart goldberg, ik heb er al een andere motor in gezet.
ik heb 2 accu pakketen:
7 cellen 2000mAh
7 cellen 1700mAh
8 cellen 1200mAh
het is een meganiche regelaar
en de maaten van de schroef staan er niet bij

mzzls raymon

(hoe ken je er een foto bij zetten)

Ik denk dat ik het probleem we weet. Je hebt namelijk een snellere motor in je boot zitten maar nog wel de mechanisvhe regelaar.
Dit is niet echt een goede combinatie, omdat een mechanische regelaar eigenlijk alleen geschikt is voor standaardmotoren.
Als je een snellere motor gebruikt, zal deze veel meer stroom verbruiken dan de standaard motor. Een mechanische regelaar kan niet tegen zulke hoge stromen en je weerstand (wat jij koelingsblokje noemt) verbrandt. Doordat je motor zoveel stroom trekt en de mechanische regelaar dit eigenlijk niet aan kan, zal je motor niet goed op toeren kunnen komen.

Mijn advies: koop een goede electronische regelaar en je bent van je problemen af. Kijk hoeveel stroom je motor trekt en koop een regelaar die deze stroom ruimschoots kan leveren. Dan zit je zeker goed. Ga je te krap aan de waarde zitten, kan je alsnog problemen krijgen.

shift-on-the-fly

dat ken het niet zijn wand dat deet hij ook met die andere motor:)
(het zou ook best wel kunnen hoor maar toch)

mzzls raymon

afb1915.jpg

het wil eindelijk (hoop ik)
duzzz dit is mijn boot

het is ook niet zo gek dat die verbrand is, want ik ik heb al aardig wat bootjes gezien die de mechanische regelaar erin hadden zitten en de standaart motor maar toch was de regelaar verbrand. De mechanische regelaar die bij dat model zit(ik heb namelijk zelf de b-24 met exact dezelfde inhoud) is gewoon geen stuiver waard. Ik heb meteen een electronische regelaar erin gezet waardoor je meteen het probleem van ontvangeraccu kwijt bent(doormiddel van BEC) en je hebt minder bewegende delen in je model. voor een euro of 30 heb je er al een, het enige nadeel van goedkopere regelaars is dat je er vaak minder goed rustig mee kan varen. Maar dat doe je toch niet met zo'n model. En voor verder advies kan je terecht bij een modelbouw zaak/vereniging.

btw, je mechanische regelaar verbrand omdat die doormiddel van een weerstand de niet benodigde stroom omzet in warmte. Daardoor gebruikt de hele electronika in het model dus altijd als je vaart evenveel stroom. Is ook het voordeel weer van een electronische regelaar: die gebruikt alleen de stroom die nodig is. Daardoor worden je vaartijden ook aanzienlijk verlengt.

ik heb e3r nu een andere regelaar in met een andere moter en nu gaat hij weer na een halfe min uit en dan een halfe min wagten en dan doet hij het weer een halfe min

'k Heb op min modelmini (Tamiya mm01) eens een snelle motor gezet en die trok zoveel ampere's dat m'n toenmalige regelaar hetzelfde probleem vertoonde.

Het is wel na te gaan maar... hoe?...daarop heb ik geen antwoord maar er zijn wel een aantal lui op het forum die hier wel iets zinnigs over kunnen melden.

Dit probleem klinkt inderdaad van dat de regelaar zijn warmte niet kwijt kan. Hij zit tenslotte in een kompleet afgedichte romp, dus de termische beveiliging sprinkt er inderdaad tussen. Oplossing: je regelaar voorzien van waterkoeling. Kweet niet of je die ook op je motor hebt zitten, anders zou ik als ik jou was die daar ook gelijk van voorzien.
Als je wilt weten hoe je dat voor me kaar moet krijgen horen we het wel.

Hoezo kan het dan niet op de motor?
Zit die in een aparte behuizing ofzo, of op een speciale motorsteun?

Post eens een foto, dan kunnen we misschien toch nog een oplossing zoeken.
Want je hoeft natuurlijk geen hele coil om de motor te wikkelen.
Robbe verkoopt een soort van kleine doosjes, waar twee nippeltjes aan zitten, deze kunnen je met ty-rips aan je regelaar of motor vastzetten.

Je kunt ook alleen je koolborstels koelen, of een coil maken die steeds heen en weer gaat in de breedte van je motor ipv eentje die je rondom je motor maakt.

Back