Ik heb me ook in het onderwater gebeuren gestort, en heb een on-afgebouwde sea wolf aangeschaft; natuurlijk zijn daar een paar ingebouwde probleempjes, maar daarover heb ik geen klagen.
Maar ik wil wel graag een beetje advies:
Op de eerste foto staan de servo afdichtingen, en onder de rubber balgjes, zaten andere afdichtingen; dat zijn toch de bekende 'Norbert" onderdeeltjes?
dan ben ik er achter gekomen dat de schroefas niet helemaal lekker draait; er zit een zwaar punt in.
Nu is het zo, dat het achterschot van de WTC aan de 'techrek' gelijmd zit, zoals dat ook hoort.
Maar dat betekent wèl, dat de motor/vertraging/schroefas en nooit meer uit kan, zonder breek werk.
De as zit al wel los in het achterschot, is dus draaibaar, maar hij kan er natuurlijk niet uit.
Nu is deze boot ingericht op het statisch duiken met een zak. Ook zit er een LC1 systeem in, wat bedoeld is om te werken met een duiktank, niet met een zak.
Lex heeft me al heel goed op weg geholpen met aanwijzingen, waardoor ik nu overweeg, om een duiktank in te bouwen.
Dat betekent zeker, dat de aandrijving er uit moet, omdat er dan een keer ring in de schroef as koker ingebouwd moet worden. Dat is op zich geen probleem voor mij, ik heb een draaibankje.
Maar dan MOET die aandrijving er uit.
Hoe die je dat?
Ik denk er sterk over om de plaat van het techrek door te zagen aan weerszijden van de motor reductie; daar zou oorspronkelijk het I profieltje door moeten lopen; en dan te versterken met 2 alu. hoeklijntjes en een serie boutjes.
Zoals op de foto te zien is, zijn de "I" profielen niet op de voorgeschreven wijze helemaal naar achteren [en naar voren] aangebracht; geen idee waarom niet.
Maar goed, als ik , vóór het doorzagen van het techrek die alu profieltjes al aanbreng, zodat alles, na het doorzagen ook weer op de juiste positie terug komt, dan moet dit toch goed gaan?
Ik ben me er van bewust dat er een behoorlijke trekspanning op het geheel komt, afkomstig van de centrale trekstang aan de voorzijde.
Dus wat is wijs?
Het loshalen van het techrek uit de achterste afsluitkap zie ik echt niet zitten.
Elke info is welkom.
En bedankt alvast.
Cor
Maar ik wil wel graag een beetje advies:
Op de eerste foto staan de servo afdichtingen, en onder de rubber balgjes, zaten andere afdichtingen; dat zijn toch de bekende 'Norbert" onderdeeltjes?

dan ben ik er achter gekomen dat de schroefas niet helemaal lekker draait; er zit een zwaar punt in.
Nu is het zo, dat het achterschot van de WTC aan de 'techrek' gelijmd zit, zoals dat ook hoort.
Maar dat betekent wèl, dat de motor/vertraging/schroefas en nooit meer uit kan, zonder breek werk.
De as zit al wel los in het achterschot, is dus draaibaar, maar hij kan er natuurlijk niet uit.
Nu is deze boot ingericht op het statisch duiken met een zak. Ook zit er een LC1 systeem in, wat bedoeld is om te werken met een duiktank, niet met een zak.
Lex heeft me al heel goed op weg geholpen met aanwijzingen, waardoor ik nu overweeg, om een duiktank in te bouwen.
Dat betekent zeker, dat de aandrijving er uit moet, omdat er dan een keer ring in de schroef as koker ingebouwd moet worden. Dat is op zich geen probleem voor mij, ik heb een draaibankje.
Maar dan MOET die aandrijving er uit.
Hoe die je dat?
Ik denk er sterk over om de plaat van het techrek door te zagen aan weerszijden van de motor reductie; daar zou oorspronkelijk het I profieltje door moeten lopen; en dan te versterken met 2 alu. hoeklijntjes en een serie boutjes.
Zoals op de foto te zien is, zijn de "I" profielen niet op de voorgeschreven wijze helemaal naar achteren [en naar voren] aangebracht; geen idee waarom niet.

Maar goed, als ik , vóór het doorzagen van het techrek die alu profieltjes al aanbreng, zodat alles, na het doorzagen ook weer op de juiste positie terug komt, dan moet dit toch goed gaan?
Ik ben me er van bewust dat er een behoorlijke trekspanning op het geheel komt, afkomstig van de centrale trekstang aan de voorzijde.
Dus wat is wijs?
Het loshalen van het techrek uit de achterste afsluitkap zie ik echt niet zitten.
Elke info is welkom.
En bedankt alvast.
Cor