Sea wolf.

Nieuw lid.sinds vorige week heb ik de sea wolf in mijn bezit,en heb nu een paar vraagjes.is het verstandig om over te schakelen naar een bruhless motor of de standaard motor aanhouden.en om statisch te duiken een baxter zak of een watertank in bouwen.
het zal nog wel eventjes duren voor ik er aan begin,ben mijn smit rotterdam nog aan het afwerken.
willy1960.

Hallo Willy,

Welkom bij de duikboot fanaten LOL

Je hebt een goede keuze gemaakt door deze duikboot aan te schaffen om de techniek van het duiken eigen te maken. De seawolf wordt vaak omgebouwd naar statisch duiken, daar zijn verschillende mogelijkheden voor zoals je zelf aangeeft. Ik zelf heb hem omgebouwd m.b.v. een infuuszak en er zijn die het met een duiktank gebruikt. Het maakt niet veel uit welk systeem je gebruikt ( wat je het meeste aanspreekt ) alleen moet je er aan denken dat de tank/zak in het zwaartepunt komt te liggen en niet voor of achterin, want dan gaat hij op één punt onderwater.
Voor de keuze van type motor kan ik geen aanbeveling doen, alleen mijn persoonlijke mening is dat je het eenvoudigst uit bent met een borstelmotor, je kan nog verder gaan of dat je lipo's gaat gebruiken.

Tip; kom eens naar een vaardag, daar zie je veel boten en dus ook veel techniek waar je gegarandeerd iets aan hebt.

Hans

Hallo Willy,

Van mij ook van harte welkom!

Ik onderschrijf de bovenstaande opmerkingen van Hans volledig! En als aanvulling zou ik meteen goede waterdichte doorvoeren gebruiken van Norbert Brüggen. Ook een afdichting op de schroefas is aan te raden, kun je ook bij Norbert kopen.

Hoofdstuk brushless: dat zou in principe niet nodig zijn voor de seawolf. Punt is echter wel dat Robbe net een nieuwe serie brushles motoren heeft uitgebracht speciaal gericht op scheepsmodellen. Dat houd in met lage KV waardes (toeren per volt) zodat die navy serie uitstekend te gebruiken is door ons, ook in sub's. Je kunt ze zo 1 op 1 als vervangers voor de borstelmotoren gebruiken. Het grote voordeel, vooral in de redelijk krappe seawolf, is dat een vergelijkbare brushless maar 1/3 maal zo groot is als de borstelmotor. en dat kan je net de winst opleveren om je duiksysteemk / tank er beter in kwijt te kunnen. Ook de lipo accu's zijn kleiner dan een vergelijkbare NiHm accu, en met een eventueel benodigde brushless regelaar heb je de veiligheid voor te lage accuspanning al meteen ingebouwd zitten.

hallo
Willy welkom in het in het water hoekje

zoeken op seawolf zal je al heel veel info geven want deze boot raden we haast iedereen aan om mee te beginnen
neem een robbe pompje met een baxterzak de graupner pompjes die zijn niet te vertrouwen(plastieke tandwieltjes)en snel stuk

gr raf

Kleine aanvulling; je hebt wel een andere regelaar nodig.

Hans

Kijk zo vullen we elkaar mooi aan, dank je Hans, daar ben ik inderdaad aan voorbij gegaan! Een brushless regelaar met achteruit is dan inderdaad nodig. Het "1 op 1" bedoelde ik meer op vermogen en de gaatjes waarmee je de motoren vastzet.

nu we het toch over lipo's hebben.
wat zou raadzaam zijn in een seawolf ?
(3s voor de aandrijving en 2s voor de pomp )

want ik twijfel toch wel heel sterk op het moment.
en aangezien mijn huidige tank zeeeer waarschijnlijk toch te klein is vanwege de accu's zijn lipo's toch wel een serieuze optie aan het worden.
en dan gelijk de volgende vraag.
werkt de electronica van norbert op lipo's ?

hallo marc

de elektronica van norbert werkt op lipo maar dan moet je wel het printje van onze vriend lex er tussen zetten
want anders schakelt je lipo niet af en kan de lipo accu defect geraken

gr raf

Hallo.
iedereen al bedankt voor de informatie.
ik zal eens gaan noteren wat ik nodig heb,en dan een bestelling plaatsen bij norbert.
hoi raf wanneer is er varen in mol,dan kom ik wel eens tot ginder.
ik woon namelijk in beerse is 20a25 m rijden.
groetjes.willy

hallo

sorry marc maar dit is de link naar het forum
daar moet je eerst op aan melden
de dagen staan ook op de site en die is berijkbaar zonder aanmelding

Belgium Model Submarines
aan het water ben je steeds welkom met of zonder boot
je kan daar de verschillende systemen bekijken zowel boven als in het water
zo krijg je een beeld wat de verschillen tussen de systemen zijn en kan je een eigen keuze maken

gr raf

Hallo Willy,
Gefeliciteerd met je Sea Wolf.
Ik heb zelf ook een Smit Rotterdam en ben nu bezig met de Akula k317 duikboot van engel.

Veel succes met de bouw van de sub.

Laatst bewerkt:
Back