Seabottom Subsail 2006

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 5 okt 2005.

  1. theodorusjex

    theodorusjex

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    76
    Locatie:
    eindhoven
    voor mij houd het hierme op
    grt.theo
     
  2. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ja theodoresjex,maar met je berichten zit je wel de boel optenaaien,sorry hoor!
    Raf is toch wel mans genoeg daar zelf antwoord op te geven,als hij dat wil,anders moeten wij het zo laten!

    Gr Joop
     
  3. @theo

    Rustig aan hoor. RAF en Lex zijn mans genoeg om er zelf uit te komen. En ook RAF is niet de grote uitvinder van dat systeem. Net als een ieder gaat hij verder op bestaande ideeen en technologie. Duikboten bestaan al langer dan de Robbe boten hoor...

    Er zijn hier nog meer mensen die verstand van zaken hebben. Als je hun vragen stelt, krijg je meestal wel wat terug aan info waar je verder mee kunt. Ik weet niet of je al lid bent van SONAR? Ik kan je het alleen maar aanraden.

    De beste stuurlui staan aan wal. De kapiteins en hun boten doen hun ding. Stil en zonder teveel aandacht te trekken. Maar zeker zo kundig.

    grtz,

    Danny
     
  4. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ik schaar mij achter Danny, ik sluit deze draad om erger te voorkomen.

    Robert
     
  5. theodorusjex

    theodorusjex

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    76
    Locatie:
    eindhoven
    sorry dat ik somige mensen op zijn tenen trap was ook niet mijn bedoeling
    je moet ook niet van een vlieg een olifant maken sorry hoor
     
  6. U-Kater

    U-Kater Guest

    Jongens waar zijn we mee bezig????? :?
    Kennelijk heb ik wat gemist, maar als ik het zo bekijk is een forum en zeker dit forum niet de plaats om meningsverschillen uit te vechten.
    Als er iets mis is doe dat dan via je eigen mail of tref elkaar ergens om de zaak uit te praten.

    Groeten, :?:

    U-Kater
     
  7. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    fijn dat we in dit topic weer verder kunnen gaan ...... :wink:

    Subsail 2006, ik wil me hierbij graag opgeven..
    Vorig jaar heb ik het door omstandigheden moeten missen .... dat gebeurt me geen 2de keer !

    jeroen
     
  8. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hallo,
    zouden we onze web pagina's van de sub's niet wat meer gebruiken gaan?
    Ik heb een paar maal de agenda doorgegeven maar zie niets.
    Ik geloof ook dat er meer moeite gedaan zou moeten worden om de oudere mensen die al jaren een duikboot hebben eens hier naar toe te trekken.
    Wat nu gebeurt tussen Raf en Lex is jammer.
    De discussie heb ik niet meegekregen omdat ik in Duitsland was.
    Maar ik hoop dat Raf weer gewoon op het forum terug komt, want hij had wel goede iedeeën hoor.
    Er is een spreekwoord, "Hoge bomen vangen veel wind".
    Denk daar eens aan als je reageert.
    De mensen die hier reageren doen dat meestal uit liefde met hun hobby.
    En zoals ik al vaker gezegd heb probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden.
    Een paar jaar geleden heb ik dat ook eens gezegd aan de telefoon tegen een persoon op het forum hier en hij is lid geworden van Sonar.
    Veel dingen zijn in de IGU en Sonar al behandelt, jaren geleden en komen nu terug hier, net zoals de bouw van bv de 212 waar Jos naar vraagt die stond er in in 2002.
    Het is zo als Harry schrijf;

    Voor jaren terug waren wij wat onderzeebootbouw en techniek,ver voor op de Duitsers.Wij hadden toen in ons land zo`n 30 bouwers.
    Maar de tijden zijn gekeerd.
    In Duitsland zijn er zeker nu wel zo`n 250 bouwers.
    In Nederland trekt het weer iets aan ,ook mede door de meeting in lelystad.
    Ik wil hier mee zeggen dat de techniek nu ver voorlicht,als voor jaren terug.
    Je was toen aangewezen op zelf vinding.Nu zijn er allerlij techneuten die van alles,op electronich gebied in elkaar zetten.
    Toch een mooi voordeel voor ons.


    Sonar heeft momenteel ong 400 vaste leden in Europa.
    Daar moeten we toch gebruik van maken in onze hobby.
    Op deze manier bloed het gewoon dood.
    In België was ook ieder jaar een groot treffen in Antwerpen, en wat is er nu nog, niets meer.


    Hein
     
  9. Floris Dijker

    Floris Dijker

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    58
    Locatie:
    barendrecht
    hallo,

    als dit mogelijk is(ik heb namelijk nog geen sub) wil ik mij ook graag aanmelden.

    mvg Floris
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Floris,

    Natuurlijk is dat mogelijk! Voor jou dan de Seabottom Even-Kijken-Hoe-Ik-Dat-Het-Beste-Kan-Maken Sail???? :wink: :lol: :lol:
     
  11. Floris Dijker

    Floris Dijker

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    58
    Locatie:
    barendrecht
    Nou bedankt tot dan :D

    mvg Floris
     
  12. Floris Dijker

    Floris Dijker

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    58
    Locatie:
    barendrecht
    Hallo Lex

    nog een vraagje, op welk treinstation kan ik het beste in Lelystad uitstappen?

    mvg Floris
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Da's een simpele. Lelystad heeft zegge en schrijven één station: Station Lelystad. Wij inwoners van Lelystad noemen het hier ook wel Lelydorp ...... :hammer:

    Maar tegen die tijd, als de organisatie weer wat tastbaarder wordt, komt de routebeschrijving en dat soort zaken hier ook weer te staan. Er rijden bussen tot vlak bij het vaarwater, maar vraag me niet welke, ik zal eens informeren. Mochten er mensen van het station opgehaald willen worden is dat waarschijnlijk ook wel te regelen.

    Ik heb hier thuis net de bestuurvergadering van Isis achter de rug, en de Subsail staat in ieder geval met vette letters op de agenda voor de ledenvergadering Maandag a.s.! :banana:
     
  14. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ook ik ben van de partij. Was in 2005 al geslaagd en het zal in 2006 ook weer super zijn.

    Groetjes Douglas
     
  15. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    [​IMG]

    * * * * U P D A T E * * * *

    Dan op de valreep voor de feestdagen hier een update van de aangemelde vaarders:

    Rene Witteman
    Toneburst
    Deelder
    Joop O.H.
    Fred Huijgens
    Roel van Essen
    Jeroen Kok
    Floris Dijker
    Douglas vd Heuvel
    Lothar (eventueel met collega's heb ik begrepen?)

    En mezelf dan uiteraard. Het is nog een dikke 4 maanden tot 21 Mei, dus het aantal zal vast nog wel aangroeien!

    Van hieruit wil ik een ieder alvast prettige feestdagen, een goede jaarwisseling, en een uitstekend 2006 toewensen. Dat het aantal malen duiken volgend jaar maar weer gelijk mag zijn aan het aantal keren bovenkomen !!
     
  16. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Lex,

    Noteer mij ook maar als een van de vaarders (met de U177). Dan heb ik in ieder geval een stevige stok achter de deur om hem deze winter vaarklaar te krijgen!!



    Groetjes:

    Mathijs
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Mathijs,

    Oeps, ik heb geloof ik jou posting helemaal aan het begin over het hoofd gezien, sorry :oops: :oops:

    Wel meteen een vraagje. Het ziet ernaar uit dat onze (van Isis dan) standby-duiker in 2006 niet aanwezig zal kunnen zijn. Er is mogelijk een vervanger, maar staat eventueel dat aanbod van jou nog??
     
  18. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Lex,

    Noteer mij dan maar voor een U177 en een complete duikuitrusting. Ik zal ook proberen een onderwatercamera mee te nemen. Wellicht kunnen we dan enkele onderwater (close-ups) foto's maken.

    Groetjes:

    Mathijs
     
  19. Friko

    Friko Guest

    Beste Lex,

    Moet je je aanmelden voor de subsail of kan je gewoon langs komen?

    Groet,

    Friko

     
  20. nijsinkgj

    nijsinkgj

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    1.043
    Locatie:
    rijssen
    is er een reden voor dat het weer op zondag gebeurd?
    ik vind het erg jammer dat zulke mooie dagen vaak op zondag plaatsvinden ,want ik kan om principiele reden niet op zondag komen :(

    groeten gertjan
     

Deel Deze Pagina