U P D A T E
Hallo mensen,
Gisteravond is de jaarvergadering bij Vaargroep Flevoland geweest. De Subsail is daar uiteraard ook over tafel gegaan, en ik heb het volgende te melden.
De datum is nu definitief 17 Mei.
De bijdrage van 5 euro p.p. hoeft dit jaar niet betaald te worden. VGF vond onze vaardag verleden jaar ook een succes, en heeft daarom besloten nu officieel onze gastheer te zijn. Dat houd in dat dat zij ook een gedeelte gaan organiseren (catering, aankondigingen, tafels, tenten, etc) en wij dus vrij het vaarwater en de faciliteiten kunnen gebruiken.
Wel hoop ik weer dat een aantal van jullie vroeg aanwezig kunnen / willen zijn om mee te helpen met de opbouw. Vorig jaar had de MMI de dag ervoor hun vaardag waardoor er al spullen stonden, dit jaar moeten de zaken s'morgens opgebouwd worden, en na afloop weer afgebroken. "Vroeg" zal dan rond 9:00 zijn. Dan hebben we tijd genoeg om weer rond 11:00 te gaan varen.
Tot zover wat er uit de vergadering is gekomen. Ik vind Ronalds idee ook een goeie. Als ik van te voren weet welke frequenties er gebruikt gaan worden maak ik een lijst. Aan de hand daarvan kun je dan kijken of het handig is om nog een extra kristalletje in te slaan. Maar het knijper systeem gaan die dag sowieso gebruikt worden voor de veiligheid. Mijn frequentie:
40 Mhz op kan 91, reservekanaal 81
En nu we het over frequenties hebben, de 35 mHz band kán daar gebruikt worden, er is geen vliegclub in de buurt. Ik zeg 'kan', of het verstandig is moet een ieder zelf weten. Dit gezien het feit dat er tegenwoordig bij vaarevenementen controleurs rond kunnen lopen die mensen die op de 35 mHz varen op de bon slingeren! (geen geintje!! Het boetebedrag ook niet....) Dat is dan voor ieders persoonlijke verantwoording, ikzelf en/of VGF nemen er geen verantwoording voor.