Seabottom Subsail, mini-duikboot defect

Op de subsail heeft m'n zoon zo'n mini duikbootje gekocht.
Heeft er een paar maal mee gevaren maar nu doet 'ie het niet meer :cry:
Zenderaccu is geladen, (lampje brandt helder), Ontvanger accu (dus het duikbootje) is ook geladen (ook deze leds branden helder) maar de motoren doen niets.

Iemand dezelfde ervaring?
Er zijn er minstens een stuk of 4 verkocht.

Volgens de bijgevoegde papieren is het van Robbe, maar die heeft het gewoon van een Chinees gekocht en er z'n eigen stickers op geplakt.

Wie weet waar de leverancier zit?
Het kostte wel niet zoveel, maar m'n zoon z'n zakgeld is nu wel op, en hij heeft ook geen bootje :cry:

Wie-o-wie kan hem helpen?

Wim

Hoi Wim,

Dat is sneu voor je zoon! Mjin zoontje heeft ook zo'n dingetje. Die heeft af en toe ook probleemen met het aan en uit schakelen met dat nokje bovenop met het metalen pinnetje. Op de wal doettie het, in het water weer niet, de contactjes zijn niet zo super. Meestal help het om dat pinnetje dan een paar keer op en neer te halen.

Als dan de lichtjes branden en de motortjes niet lopen wil een tikje tegen de motortjes wel eens helpen. Ze gaan wel eens vastzitten.

Heb je hem trouwens via de adapter geladen, of op de zender? Via de adapter werkt stukken beter. Het lampje (led) op de zender is trouwens verradelijk. Ook bij bijna volledig lege accu/batterijen brand het nog, maar de zender heeft dan 0,0 bereik. Ook eens waard om naar te kijken.

Nu kwamen bij mij de probleempjes pas na enige tijd varen, dus misschien is het ding gewoon stuk. Anders kun je ook eens contact opnemen met VG Modelbouw http://www.vgmodelbouw.nl/, die hadden de stand bij het vaarwater.

Bedankt voor het antwoor Lex,

Was jou zoon aan het varen met het duikbootje?
Dat bracht m'n zoon nl. op het idee.

De duikboot is zowel via de adapter als via de zender geladen.
Zender accu is echt wel vol. (Eerst is het gebruikt met batterijen, later kwam m'n zoon er achter dat het vaaraccu pakket van z'n Nikko precies aan de specs voor zenderaccu voldeed. Die is dus daarna gebruikt.)
En dat tikje tegen de schroeven heb ik ook al gegeven.
Pennetje is meerdere malen in en uit geschoven.
Bij mij waren de ideen op :wink:

Ik zal VG even contacten.
Misschien levert dat iets op.

Wim

wimg zei:
Bedankt voor het antwoor Lex,

Was jou zoon aan het varen met het duikbootje?
Dat bracht m'n zoon nl. op het idee.

Wim

Ja, sorry ................ :wink:

Bij mij is het ideeënbusje dan ook leeg en klinkt het als een gevalletje garantie, toch wat water naar binnen wellicht.

Erg spijtig voor je zoontje. Die dingen zijn gewoon niet gemaakt om lang mee te gaan. In de Aldi (B) hebben ze voor 8€ gestaan. De gondeltjes waar de motors inzitten zijn niet waterdicht. Dat vraagt om problemen.

Niet te hard roepen Zinnia, die van mijn zoontje draait toch al meer dan een jaar. En buiten de genoemde probleempjes (die makkelijk op te lossen zijn) doettie het goed, die jongen heeft er tenminste erg veel plezier mee. En in onze club is er nog één die het goed doet. En het Robbe-stickertje dat er tegenwoordig op zit zou toch voor enige service in moeten staan, dus ik denk dat er nog hoop is voor Wim's spruit.

Maar je hebt gelijk dat het eigenlijk speelgoed is, alleen voor de 20 euri die deze kosten heb je er een hoop lol aan. Voorlopig in ieder geval een fractie van een 'echte' model-onderzeeër! :roll:

Ik heb een reactie gehad van de leverancier van het geheel: VG uit Lelystad.
Ik kan het bootje opsturen en er komt een nieuwe terug!
Super!
Zoiets mag in het winkeltopic :wink:

Wim

Bootje is vlak voor het weekende gekomen.
Alles werkt perfect!

Zie je wel dat er ook goede modelbouwwinkels zijn :wink:

Wim

Dat is goed bericht! :thumbsup:

Zoonlief is nu in ieder geval 'into' duikboten, nu pa nog ...... Volgend project voor na de SWATH ?? :roll:

Lex,

Ik heb echt genoten op de subsail, maar ik vindt het een hele onderneming om een echt duikende duikboot te maken. Komt een hoop techniek bij kijken.
Wat mij wel aanspreekt is een NIET duikende duikboot. 8O
Een model van een duikboot dus, die alleen aan de oppervlakte blijft. Ik heb modellen zien varen (bv. de Duitse U-boten) die zo varend al een hele uitdaging zijn. Mooi te detailleren.
Misschien dus toch voor de toekomst weer een duikboot die niet duikt. :wink:

Wim

Back