Seawind Hobbyking cockpit waterdicht maken?

Ik heb een Seawind van Hobbyking gekocht, die overigens na de maiden gisteren erg goed vliegt, alleen de cockpit hoe is die op een simpele manier waterdicht te maken en toch makkelijk bereikbaar te houden voor een lipo wisseling,
de rest is natuurlijk makkelijk dicht te kitten of met warme lijm waterdicht te maken , maar die cockpit ??,

gr Andre

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat dat geen optie is, dat moet telkens los als je er in moet zijn.

Is het een idee om alle electronica met klitband etc. aan de boven- en zijkant vast te maken? Als er dan wat water in de romp komt dan ligt de electronica er tenminste niet in. Je kan dan ook nog een afwatergaatje maken... (vliegtuig met zelfhozende kuip!)
 
Ik heb even een foto toegevoegd hoe het in elkaar zit maar met plakband is teveel gedoe om het na iedere lipo wisseling weer alles opnieuw af te plakken
de electronica aan de bovenzijde te plakken is ook erg lastig Bart hij is erg ondiep , en als je een keer een klein duikje maakt is de cockpit gelijk echt vol en dan blub blub ha ha
hoe is dat met andere watervliegtuigen van dit soort geregeld dan???

gr Andre
 
Als je een afbeelding hebt van het kapje alleen,, dan kan ik misschien meer bedenken.
Maar ik neem aan dat het kapje klemvast zit?
Met een uitstekend blokje, in een perfekt passende inham,??
 
Dat rubber creert geen vakuum . :D

De grote Seawind heb ik altijd met folie dichtgeplakt , was een GFK model.

Deze zal je niet 100% waterdicht krijgen.

In het model lijm je een randje uit 0,5 ABS plaat , dat kan je met bruislijm verlijmen als je het ABS eerst dof schuurt.;)

De kap komt er dan overheen en word met een paar magneten op zijn plaats gehouden .

Mvg Johan
 
Hm, misschien twee keer omwikkelen in van die doorzichtige magnetronfolie ?

Voordeel is dat als de folie niet meer goed is, dan met de rol in de buurt weer
een nieuw stuk erop en gaan met die banaan / vliegtuig.
 
Johans idee lijkt me wel wat...
Gewoon een opstaande rand maken aan de binnen-zijkanten.
Tja als-ie echt kopje onder gaat helpt het niet, ik hoop dat je 'm netjes kan landen (of heet dat wateren...)
 
Ja inderdaad die van Johan is het best die van Marcel het leukst , de opstaande randjes doe ik dan aan de vlakke delen aan de voorzijde een soort elasties scharnier ivm het openen en aan de achterzijde dan eventueel een stukje tape of een soort overkappingje tegen het water moet dan toch lukken, want het vliegen van de Seawind (mijn eerste watervliegtuig) is erg leuk en niet erg lastig, maar om hem op te halen in het water BRRRRRR
bedankt allemaal tot zover

gr Andre
 
Als ik foto's of filmpjes zie van watervliegtuigen is het altijd óf zomer, of ze hebben er een bootje bij... :cool:
 
Ik bekeek de foto nog eens...
Sel, je lijmt de kap vast, en snijdt vervolgens het "dak" er uit. Moet je nog wel iets maken dat je het dak kan vastzetten... maar je krijgt dan niet zo gauw water naar binnen.
Je moet natuurlijk wel voldoende toegang hebben om accu te wisselen en zo...
 
Dat gaat helaas niet lukken de kap is vrij hoog en om dan de lipo erin te laten zakken valt niet mee, ik gebruik een 1400mha 3S( iets meer dan standaard ivm een zwaardere motor)die krijg ik dan niet op de bodem vast, en net wat je schrijft dan moet ook het dak weer dicht, ik heb hem verder vandaag geheel dicht gelijmd met warmtelijm alles zit nu goed vast en er kan hopelijk geen druppel(op de cockpit na dan) binnenkomen, de ontvanger omhoog gezet, dus van de bodem af 3cm ongeveer, dus dat moet goed gaan

gr Andre
 
Al eens gedacht aan een oude binnenband van een fiets?.

Snijd deze in de vorm van de randjes van de cocpit op de romp en kleef deze er op.
Als de magneetjes krachtig genoeg zijn gaan deze een mooie afdichting verzekeren tussen romp en kap.
Ge moet het nooit te ver gaan zoeken, gebruikte dit vroeger in een duikboot om deze waterdicht te houden.

Johan.
 
moeten dan de Magneetjes niet erg sterk zijn om dit dan af te dichten, het idee is wel goed vind ik

gr Andre
 
Ja, ik denk dat het bij die duikboot goed werkte omdat daar een flinke overdruk op stond. Daar is bij deze cockpit geen sprake van.
 
Hoi Andre,
Misschien lukt het om met HEMA fotolijm een wormpje lijm op de rand van de kap te smeren. Dan 3 minuten laten indrogen en de kap op z'n plek drukken en weer losnemen. Fotolijm is een soort "mislukte lijm" die je kunt vergelijken met iets wat tussen de kleefkracht van 3M post-it geeltjes en die plastic lijmklodders waarmee je plastic bankpasje op een envelop wordt geplakt zit. De fotolijm kun je net als die lijmklodders er met je vinger weer af rollen.

Wel even uitproberen of het schuim het oplosmiddel van de fotolijm verdraagt, want dat kan ik hier niet proberen.
 
Back
Top