Seawolf directdrive of niet?

  • Topicstarter Topicstarter Pjoeter
  • Startdatum Startdatum
zo op de foto te zien heb je nog wel 500 gram drijfvermogen over...
ik denk dat ie toch nog wel 2 tot 3 cm moet zakken om bij lagere snelheid onder te kunnen komen.......

Ik probeer dit met bladlood wat ik gewoon bovenop de romp leg (op je dek), zo kan je vrijsnel zien hoeveel drijfvermogen je nog hebt...

Jeroen
 
Ik had al een donkerbruin vermoeden......
Maar ja, ik heb er ook niet echt een "handleiding" bij.
Ik zie wel eens foto's op het WWW maar daar is op de
één of andere manier altijd de waterlijn of niet of slecht te zien.
het is dan een beetje "gissen".
 
Bij een dynamisch duikend model kan je hem bijna nooit op de 'natuurgetrouwe' waterlijn laten liggen... er blijft dan vrijwel altijd te veel drijfvermogen over om met redelijk lage snelheid te duiken.

Bij de seawolf moet je dus bijna wel meer balast gaan stouwen alsdat eigenlijk mooi is voor de waterlijn..

Een andere oplossing (niet geschikt voor jou boot) is het dieper plaatsen van de WTC, de boot vaart mooi op de waterlijn terwijl er maar heel weinig voor nodig is om hem onderwater te krijgen.. (meestal is deze constructie gemaakt dmv dekluiken..

Jeroen
 
Ik denk dat ik het bad maar weer volgooi.......:wink:
Ik heb gelukkig nog wel wat lood over, ik hoop alleen dat ik genoeg heb. :P
 
Ik heb haar nu zo uitgelood, de blauwe lijn was zoals vanmidag,
nu heb ik hem zoals de rode lijn loopt.
De bovenzijde dek ligt net tegen het water aan,
als ik haar nu een zetje geef, wil ze naar onderen.

P1001_1-1014.jpg


Morgen weer een dag om te proberen. :P
 
Helaas vandaag niet gevaren, storm,regen, nat en koud.
Thuis bij de kachel bevalt mij nu even beter :D
 
Temperatuur is op het moment niet echt zo,
dat ik nu bij het water ga zitten.

Wel heb ik net even mijn camera leeggehaald,
daar had ik nog 3 foto's opstaan van de laatste "balancering".

normal_sea1.jpg


normal_sea2.jpg


sea3.jpg


Je ziet nu dat ze behoorlijk wat dieper ligt.
 
Back
Top