Hey Raf,
Ben weer mee nu, er waren toen dus maar 2 sensoren, vol & leeg, en op de fotootjes lijkt het nog steeds hetzelfde,
doch er zijn nu dus 3 sensoren, die derde zit beetje te goed verborgen

.
Maarja, het ziet er nu wel mooi uit, doch spijtig genoeg werkt het niet zoals het zou moeten werken, zal dus nog wel even verder moeten puzzelen.
Een duikboot blijkt toch wat eigenzinnig gedrag te vertonen als ie onder moet...
Ik heb weer enkele testjes achter de rug, zo blijkt dat er nog wat gewicht bijmoet, 260gr in de neus om ze vlak te leggen (de transponder van dat fishding weegt zo'n 60gr).
In de wtc zou ook nog een 350gr bijmoeten zodat ze net met het rakettendek boven ligt.
Maar dan komt de aap uit de mouw, duiktank blijkt te klein. Berekening gaf zo'n 250cc aan, toch gevuld en gewogen is het maar een 170gr.
Hiermee gaat hij zo'n centimetertje onder het wateroppervlak zweven.
Ik moest nu wel wat improviseren met de balast, je hebt geen hele hobbykamer bij op hotel hé :-D maar het gaf me wel een idee hoe het nu werkt.
Er is gelukkig nog wat ruimte in de lengte om de bestaande tank te vergroten en voor het gewicht maar even kijken naar extra batterijen.