Seawolf van Robbe

hallo eddy

ja daar heb je gelijk in maar als je nu net een beetje teweinig hebt hahaha
dan had je en een dikker tank gelegd en eentje die nog net die 1 cm langer had geweest
het gaat per slot van rekening om haast 50 gram water hoor en op je 350 is dat een groot verschil

maar zoals reeds gezegd netjes gedaan nu kijken hoe ze drijft

groetjes raf

Hey Raf,

Gelukkig is die 50gr niet meer nodig, de tank blijkt zeker meer dan voldoende capaciteit te hebben.

full

Eerste keer weer in't nat, achteraan beetje te diep...
full

Wat aangepast met styrodur...
full

Nog beetje te diep, maar wel mooi recht
full

Moment supreme.... jaaaa ze duikt !
full

En even zwevend....

Enkele filmpjes volgen nog, nu maar even verder met de afwerking zodat ze klaar is voor haar maidentripje.
Bedankt voor de tips en raad en niet te vergeten het prima systeem van Lex ! werkt echt perfect !

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

eddy das toch geen 2.4 Ghz dat daar insteekt hoop ik
want dat werkt voor geen meter
of is dat een antenne voor een fishfinder???

groetjes raf

Volgens mij de fishfinder antenne.

Of het is de achteruitkijk periscoop,
die werden op de laatste serie Seawolf's gemonteerd om makkelijker uit een haven te manouvreren .... ;) :D :rolleyes:

stock-photo-teen-driver-adjusting-her-rear-view-mirror-in-the-car-19277362.jpg

Hey Raf,

Tuurlijk is dat 2.4Ghz.....:hammer:

Neen dus, dat had ik al wel duidelijk begrepen door de info op het forum en is dus de antenne voor dat fishding.
Erop gezet om de invloed op de sub te bekijken en zal er dus enkel opzitten als ik weer eens een keertje op karperjacht ga met de Seawolf :mrgreen:

Even kijken of het lukt met de filmpjes :

Duikend :

Opduikend :

Duikend & Opduikend :

Achteruitkijk periscoop :rolling: goe gevonden Lex !

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ja daar moet je lex voor heten om op zoiets te komen hahaha

he eddy ik zie de boot onder gaan en boven komen
maar op het duurt een tijdje wat normaal is maar op het einde meteen ploep naar onder als een steen
heb je al proberen te zweven (zachtjes met snokjes onder gaan op het laatste)
als je ziet dat ze begint te gaan stoppen met pompen
eigenlijk voor te zweven op periscoop diepte zijn de laatste ml het belangrijkste
vroeger toen ik de duiktanks nog van polyester maakte stond er een bult op wat nodig was om zeer juist te kunnen zweven nu is de aansturing veel beter dan toen

maar mooi gedaan proficiat

groetjes raf

Hey Raf,

Klopt, bij doorpompen gaat ze als een steen naar beneden na een 20 tal seconden (pomp werkt op 7.2v ipv 12v).

Voor het extra gewicht heb ik een extra batterijpack genomen en enkel gebruikt voor de pomp.
Als de failsafe nu een te lage spanning meet van het 12v pack, zal waarschijnlijk de pomp nog wel steeds blijven werken om leeg te pompen.

Zwevend houden is zoals je zegt, op het moment dat ze begint te duiken, pomp stilleggen, even wachten en beetje in- of uitpompen.
Kwestie van oefenen en juiste moment leren kennen waarop er net genoeg in de duiktank zit, op één van de foto's had ik ze net zwevend...

Bedankt voor compliment, komt echter hoofdzakelijk door de juiste info en tips !

hallo eddy

en dat is nu net wat het duikboot bouwen zo plezant maakt

elke vijver is anders van water samen stelling
wat goed werkt in de een trekt op niets in de andere
het is de feeling die men moet krijgen om zijn boot te kennen
die kleine tikjes om hetm juist op periscoop diepte te houden
dat nukkige achter uit varen maar toch proberen om het bestuur baar te houden
en dat is nu de hobby maar ook de ziekte
want eens je hebt deel genomen aan een treffen dan krijg je een virus binnen en dan kan je niet anders dan er nog eentje bouwen hahahahaha

ik ben wel heeeeeeeeeeeeeel erg geinfecteerd moet ik zeggen hahahaha

groetjes raf

Raf, jij bent niet geinfecteerd maar je bent meer de bron! ;) Ik zag je wel virussen uitdelen in Soesterberg hoor, stikum doen helpt niet! :rolleyes:

hallo

wordt door een goeie gezegd hahahaha
vriend zolang we met dit virus zitten dan zit het goed hahaha
we doen niemand geen kwaad en we weten steeds waarheen
wat kan je nog beter wensen

groetjes raf

heren ik stuit op een probleem met mijn servo's
ik heb 3 servo's ingebouwd in mijn seawolf maar ze reageren niet zoals ik wil.
ik heb het hele spul even snel aangesloten om het te testen maar mijn servo's reageren soms goed maar ook schokkend of helemaal niet.
de stroom voorziening komt van een regelbare voeding (alleen voltage) en de meter swiept als een gek op en neer als ik de servo's probeer.
ik denk dat dit te veel is voor de voeding maar als ik op deze manier een auto aansluit (met 2 servo's die meer power nodig hebben) is dit geen probleem.
wel zoemen de servo wat volgens mij aangeeft dat ze op een of andere manier belast worden.

qua zender maakt het geen verschil of ik mijn f14 of f18 gebruik

Hoi Marc,

Als ik je verhaal zo hoor dan denk ik toch echt dat je voeding het niet trekt wat de Amp betreft, als je de servo's per stuk test zal het wel gaan denk ik.
Heb je geen Ampère meter die je er tussen kunt hangen?

Je hebt minimaal een 3 ampere voeding nodig om dit goed te testen, namelijk de aanloop stromen zijn veel hoger dan de stand stroom, een accu, al is hij maar 1100 mA kan vaak makkelijk even 10 keer zoveel afgeven en dat gaat zo snel dat je dat niet merkt of meet met een normale (lees goedkope) multimeter.

Groeten,

Jan,

Puls missen

Wat dacht je van een SERVOTESTER
Want gewoon op een voeding zal niet werken nee
Je mist dan de stuurpuls witte draad dus :mrgreen:
mvg
Frederik:D :D]

hallo marc

heb je die doorvoeren van norbert gebruikt??
zo ja dan moet je deze voorzien van een likje vaseline
en deze niet helemaal vast draaien tot de stangen niet meer schuiven
gewoon zachtjes vast zetten en kijken of ze nog goed schuiven
soms kan het zijn dat ze niet helemaal dicht zijn maar dat is dan op dat ogenblik het probleem en dan kan je alsnog een tikje meer geven aan die wartel

maar de stangen moeten mooi soeple blijven lopen door die doorvoeren
anders blijven je servo's stroom trekken daar ze dan nooit hun ingestelde stand gaan berijken

groetjes rafr

ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
ik heb de voeding even vervangen voor een 6 v accu en toen GING het beter.
de servo die moeilijk deed werd vrij snel bloedheet en ik was net te laat met alles losmaken dus die servo kan naar de schrotbak ( begon te roken):(:(:(

dus de boot gaat weer een tijdje de kast op tot de nieuwe servo's binnen zijn.gelijk besteld in de states

@ raf
de doorvoeren zijn inderdaad van norbert maar die waren nog niet aangedraaid.
misschien dat de stang te zwaar loopt en dat daardoor de servo te warm werd.

de servo;s hangen trouwens gewoon aan de ontvanger want ik zou niet weten hoe ik ze anders kan controleren

probleem opgelost.

ik kom het toch niet laten en ben even gaan zoeken naar een servo.
ik wist namelijk zeker dat ik nog ergens een micro servo moest hebben liggen.
maar het zal hier niet anders zijn dan bij de meeste bouwers dus had ik geen idee waar ik dat ding gelaten had.
de hele hobby kamer staat nu weer op z'n kop maar ik heb 'm gevonden.
dus meteen d'r ingezet en alles werkt nu grandioos.
zelfs op de voeding en de meter zwiept wel iets maar een stuk minder dan met de vorige servo.
dus hitec heeft een slechte servo geleverd lijkt mij.
even gaan mailen met hitec duitsland dan maar.

ik heb gelijk maar een paar foto's gemaakt en nu eens proberen om die hier neer te zetten

Back