Seawolf van Robbe

en die is nu ook dicht.

maar ik wordt knettergek van de electronica.
de servo van het achterste diepteroer gaat schokkerig en ik denk dat het met de laderegeling te maken heeft.
als ik de boot laat kantelen gebeurt dit maar als ik het met de zender doe dan ook ?
en dat lijkt me niet zoals het moet.

iemand tips ??

Als je de servo rechtstreeks op de ontvanger aansluit, schokt ze dan ook? Zo nee ligt het aan de lageregelaar (mogelijk te 'agressief' afgeregeld), zo ja ligt het aan de servo zelf.

hallo marc

mischien een druppeltje water in het plastieke omhulsel

eerst de stroom er vanaf halen

dan het papiertje er af trekken dan kun je het printje er uit nemen en droog blazen
mischien is het dan opgelost
een minscuul druppeltje kan reeds een storing veroorzaken

gr raf

ik heb het nog niet zonder geprobeerd maar afstellen lukt in ieder geval niet

Dat klinkt alsof het in de regelaar zit. Ik zou dan Raf's tip volgen en anders een telefoontje richting Mönchengladbach gaan plegen. Maar probeer de servo voor de zekerheid eerst even rechtstreeks op de ontvanger.

hall

ja lex mark zijn wolf heeft water gehad verleden keer en ik zaterdag met de skipjack stond hij open en voor ik hem dicht had waren er reeds een paar dikker regen druppels op gevallen
en natuurlijk juist eentje in de duikregelaar natuurlijk
heel de dag problemen er mee gehad en zondag werkte hij terug als normaal

daarom dacht ik er meteen aan maar de servo eerst testen kan nooit geen kwaad

gr raf

en niet een klein beetje ook (helaas)

ik zal 'm morgen wel eens open maken en proberen droog te maken.

hopelijk is dan alles opgelost

Marc2 en Raf,
die regelaar van Norbert kan goed tegen water.
Mijn boot heeft al eens vol gestaan hoor in het verleden.
Dus zoals Raf schrijft een paar dikke regen druppels............
Zal wel een hele dag druppels geweest zijn.
Die nieuwe regelaars voor de stabilisatie kun je toch niet open maken?
Die oude wel maar die nieuwe?
De regelaar van mijn is dicht gegoten dus kan geen water bij komen.
Gewoon alles op de verwarming leggen of droog fohnen en geen dagen laten liggen hoor.

Hein

hallo hein het was echt maar effe plets en dat was het aan regen
we zijn zelfs nog niet moeten gaan schuilen

maar als hij juist op het ic valt dan doet hij gekke dingen

het printje zit bij mij in een plastiek houdertje waar een papiertje is op geplakt
stikker er vanaf en zo trek je het printje er uit
in de kriek zit het plastiek er niet meer omheen en zit hij vast met een dikke bubbel tec7

gr raf

mijn lageregeling is gesloten maar daar zit het probleem dus niet in.

de ontvanger verwisseld maar het probleem bleef.
lageregeling er tussen uit maar ook geen resultaat.
kanaal 1 en 3 verwisseld en alles werkte goed.
daarna weer terug verwisseld en kanaal 4 was weer niet goed maar 1 en 3 wel
kanaal 4 heeft waarschijnlijk een kabel breukje en is niet echt belangrijk dus dat heeft niet echt veel haast.

maar het probleem is voorlopig opgelost maar hoe ???
geen flauw idee maar om iedere keer te stekkers te verwisselen bij een storing lijkt me ook niet echt de manier.
ik heb de "oude" ontvanger nu wel open op een handdoek liggen maar of dat ook resultaat zal opleveren is nog even een groot ????????????

Marc2,
ik kan het me ook niet voorstellen dat er water in de "lageregeling" is gekomen.
De oudere die geheel open zijn daar kan dat maar bij die nieuwe niet meer.
Stuur hem anders op naar Norbert als je het niet vertrouwd.

Hein

waarschijnlijk zit het probleem in de servo.
wat er precies fout zit is altijd moeilijk te zeggen maar ik vermoed dat de stuurstang te veel weerstand geeft voor de servo want die wordt best warm. dus waarschijnlijk ook weer naar de kloten.

ik ben nu bezig met een andere stang en eens kijken wat die doet maar de servo zal waarschijnlijk toch vervangen moeten worden.

aan een half werkende servo hebben we per slot van rekening niets

@Marc,

Een dunnere stang, goed de afdichting smeren en een nieuwe servo. Ik denk dat je dan klaar bent. Een servo die warm wordt is geen goed teken.

hallo

servo open draaien en kijken of er geen water in zit
anders drogen en dan zou hij het normaal weer moeten doen

gr raf

Nee, servo weggooien. Ingebrande collector van de motor en/of versleten potmeter. Daar wil je je duikboot niet aan toevertrouwen, voor die één of twee tientje! Misschien is het wel weer gangbaar te krijgen, maar lang zal dat dan niet volhouden. Continu bewegend door de lageregler!

Inderdaad een andere servo er inzetten.
Geen risico nemen met een servo voor je diepteregeling.
Een duikpak is duurder, een duiker inhuren ook.

Die servo kan je wellicht ooit nog wel ergens anders voor gebruiken... Iets wat niét duikt bijvoorbeeld. Een PRTL met een nerveuze schutter bijvoorbeeld? Dan zie je die 35mm kanons ook constant op en neer gaan...:idea:

daar zal de servo inderdaad wel in komen te zitten,
en mocht me dat niet bevallen dan kan ik er altijd een stuk makkelijker bij dan in mijn wolf.
meteen ook maar eens aan het kijken voor wat andere micro servo's voor "toekomstige projecten"

ik heb er nog eens naar gekeken maar mijn stuurstangen komen tegen de zijkant van het gat door de wtc deksel.

is het mogelijk dat de servo;s daardoor te zwaar worden belast en doorbranden ?

Back