Sebart 2.2m bouwverslag

Zal hier een klein bouwverslagje posten van de bouw van mijn Sebart 2.2m (Sebach)
onderdelen_49.jpg

zal er mee beginnen na het week-end
 
gewoon nu meteen mee beginnen!!!!!!!!
ga dit zeker volgen, wou deze kist eerst ook halen, totdat ik bedacht dat een 45cc toch wat te klein was.
wat voor een setup komt er in?
 
Electro setup

Er komt een setup in die ik uit mijn afgedankte Yak 54 heb gehaald
Hacker A80-10 met een CC 160 HV
12s turnigy lipo s 45c 5000 mAh
meyzlik prop 24*12
een kleine 5 min vliegtijd op half gas
het is bij ons op de club verboden om nog met brandstof te vliegen
dymond servo s van staufenbiel
dubbele Yeti bec met 2 maal 2s lipo 2200 mAh
assan ontvanger
maandag begin ik fotos te posten
 
De doos met de onderdelen

De doos geopend en gezien dat alles keurig verpakt zat
full

mijn eerste bouwdoos van deze grootte eigenlijk

maar schijn bedriegt zegt men
alles zag er keurig uit tot ik de neus van mijn toestel zag
full


de dag nadien terug binnengevallen bij Bertwww.aerobertics.be foto s van de beschadiging genomen en een nieuwe canopy besteld,jammer genoeg terug een paar maanden wachten op de nieuwe onderdelen
de rest van de onderdelen waren ok


full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
start van het bouwen

Dan maar gestart met bouwen
grotendeels de handleiding gevolgd maar hier en daar ander materiaal(lijm) gebruikt dan aangegeven
full


alle scharnieren ingeolied alvorens ze er in te lijmen

15 min epoxy gebruikt ipv 5 min zoals in de handleiding aangewezen,je zou wel eens wat tijd te kort komen

full

full


op de linker en rechter vleugel helft dienen nog stukken te worden bijgelijmd
de zijkanten staan onder een hoek dus men kan in principe niet missen welk stuk aan welke kant moet
full

full

de stukken worden op de desbetreffende vleugel gelijmd met 15 min epoxy en de 2 lapjes oracover glad gestreken
full



Bij de plaatsing van het landingsgestel kan men missen
de schuine kant dient vooraan plaats te vinden anders past de bekleding niet
full



voor het vastmaken van het gestel heb ik de voorste 2 bouten omgekeerd vast gemaakt,door er aan de binnenkant van de romp nog een ijzeren beugel zit krijgt men moeilijk een dopsleutel op de moertjes om die vast te maken

full

full

full

full

full


vooraleer men over gaat tot het verlijmen van de roergevels dienen deze allen ruw te worden geschuurd om te lijm beter te hechten

full


full


full


telkens wordt er een stukje oracover weggesneden

full

full

full

full


de servo s afkomstig uit mijn yak laten zich zonder problemen overal monteren,eenmalig worden ze aan de ontvanger aangesloten en onder een hoek van 90° geplaatst,zo kan men makkelijk de verbindingsassen op lengte maken

full

full


zo ook de kabels voor de rudder

full

full

full

full


nadien kon ik de motor , regelaar en de rest van de electronica gaan inbouwen

full


de afstandsbussen van hobbyking passen hier perfekt

full


full

full

full


De sebart heeft ondertussen al de maiden gekregen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het de bedoeling dat we foto's zien ?

Als je ze via dit forum hebt geupload moet je je album openbaar maken. Want nu zien we geen foto's.

Grt,

Lindert
 
heel netjes!
hoe ging de maiden?

De maiden liep redelijk vlotjes , loopt als op rails , mechanisch stond alles op zicht redelijk recht en zo voelde het bij de eerste vlucht ook , trimmen was bijna nihil
wel een paar korte vluchtjes gedaan om het zwaartepunt wat te verleggen
de sebart 2.2m weegt 9kg en remt bij de landing redelijk af op de schroef maar blijft mooi stabiel ook bij traag aanvliegen
ik ben geen 3d piloot maar meskant , grote mooie loopings , aan de prop hangen alles gaat vlotjes met deze kist
zal proberen om een filmpje te maken
 
Mijn 2m26 yak weegt 9,2 kg leeg met smoke pump + batterij enzo.
Dus ik denk dat 9kg voor een electro kist wel wat zwaar is, niet?
 
Mijn Pilot RC Yak van 2.20 meter weeg ruim onder de 8kg, vliegklaar met DLE-55, dus het lijkt mij ook wat zwaar...
 
Weet ik, ik vind de mijne te zwaar maar dat komt o.a. door de emcotec + smoke tank + smoke pump + smoke pump lipo + 150gram rudder servo, ...

Dus het verbaast mij dat die sebart zoveel weegt.
 
Op de site van hacker schrijven ze de Q80 voor ipv de A80 , deze weegt bijna 400 gr minder , hacker schrijft een gewicht op van 7,5 kg zonder accu s
ze zouden nog zwaarder uitkomen dan het nu het geval is als ik weet dat mijn 12s lipo packs 1,6 kg wegen

weegt idd wel door :(
 
Electro is meestal zwaarder in dit formaat en dat komt grotendeels door de lipo,s.

Maar met deze motor al helemaal.

Een dle55 weegt met 4 kamerdemper zet zo veel als die A80.
Die ongeveer 1500gram weegt.

Bij een benzine bak kun je al af met een 500ml tank.
Want na10 minuten vliegen heb je nog zat over.

Dat is dus ongeveer 500gram tank inhoud tegen 12 cell lipo die zo 1600/1700 gram weegt.

Een electro kist weegt in dit formaat dus altijd al snel een kilo meer.
Al wegen de meeste electro 50cc motoren een kilo.

Dus Hij kan zo 500 gram lichter zijn.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top