Sebart Angel S50

Collega vliegers,

Ik heb jullie advies nodig.. Ik heb vorige week een nieuwe Sebart Angel S50 besteld. Nu heb ik het een en ander gelezen over de beste setup voor de toestel.

Graag wil ik wat respons over jullie visie over de beste setup.

Mijn idee is als volgt:

Motor(Meebesteld): Dymond HQ5052 900 Watt
Regelaar: Nog geen idee
Servo's: BMS Bluebird Digital Metal Gear(Hobbyking)
Accupakket: Turnigy 5S 5000Mah 30C
Prop: Mijn idee is om APC te kiezen

Kist is helemaal uitverkocht bij de winkel waar ik hem heb gekocht dus heb gelukkig nog even de tijd, maar wel handig om het een en ander alvast te weten.

Bedankt!

Betaalbare setup met ruim voldoende vermogen:
Turnigy SK 380kv
Plush 80A regelaar (voor mooiere regeling eventueel de K-force regelaar nemen)
6S 4000mAh accu
16x12APC E prop.

Groet,
Gerben

Ik ben bang dat die Dymond motor wel eens iets te weinig vermogen zou kunnen leveren om echt lekker F3A te kunnen vliegen met de Angel 50.

Voor de duidelijkheid; die problemen zijn dan dat je bv. in een looping in het laatste kwart, tegen de wind in, niet meer vooruit zult komen. Het ding zal er natuurlijk wel mee vliegen, en ook wel verticaal gaan.

De motor is iets van 40 gram lichter dan de door Sebart aanbevolen motor, en als hij bij de gebruikte setup echt 'maar' 900 Watt levert, dan ga je tekort komen.

Als hij overigens is uitverkocht.. waarom niet de WindS .50 nemen? Die is hooguit 2 tientjes duurder..

Bedankt voor de reacties.. ik ga het toestel niet specifiek gebruiken voor F3A vliegen, het is voor mij een puur pleziertoestel. Ook kan ik met mijn lader en balancer maar tot 5 cellen laden, dus dat is wel een beperking.

Inmiddels de Angel afgebesteld vanwege te lange levertijd..
Uiteindelijk de Wind S 50E gekocht, en met de volgende setup:

Motor: Turnigy AerodriveXP 380kv/1820Watt
Regelaar: Turnigy Superbrain 80A
Servo's: Hobbyking Bluebird Digitaal Metal Gear
Accu: Turnigy 6S 4500Mah 30C

En maar meteen een nieuwe lader gekocht die tot 6cellen gaat. Graupner Ultramat 16S.

Hiermee moet ik een eind komen lijkt me.

Groeten!:D

paulus heb je die setup al? ik heb dezelfde setup die ik in mijn pitts zitten heb.

ga jij een aparte ubec en apart lipoke gebruiken?
of gewoon rechtstreeks die 6cellen erop zetten?
groeten chris

Heb er nu een keer of 8 mee gevlogen, en het is werkelijk super! Heb een aparte Lipo voor mn ontvanger geschakeld via een 40V. Sbec van Turnigy.

Meer dan vermogen genoeg!

PS het is geen Angel maar een Wind S 50 :-P

zit er veel verschil qua vlieggedrag tussen de angel en de wind denken jullie? omdat ik de angel eigenlijk mooier vind

groeten, vlieg trouwens deze setup in een pitts python, super combo!

Back