Sebart Angel S50

• Topicstarter Topicstarter Desmo
  • Startdatum Startdatum
D

Desmo

Guest
Ik heb veel zin om een Sebart Angel S50 te gaan kopen.

Alleen zit ik nog met een paar vragen:

• Welke vliegtijden zijn mogelijk? Met 6s 3700 mAh? Ervaringen met zippy's 6s 4000mAh?
  • Is de motor die sebart erbij levert voldoende krachtig?
  • Welke servo's zouden jullie gebruiken?
Bedankt voor de info!

Hallo desmo,

Ik kan niet op alle vragen van je antwoorden, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik vlieg zelf met de EF extra 300 58". Heb h'm als super combo gekocht.
Dus enkel de ontvanger erin en vliegen maar. Geen gezoek, geen gepieker, gewoon bouwen en vliegen. ZAAALIG!!!:banana:
Hier staan overal 5245 servo's van Hitec op. Zeker en vast een aanrader!
Ik vlieg op 5S 3700 ongeveer 10 min. de motor is een Torque 4014T/570 en de regelaar een airboss 80A. Prop is een 15x8 en het toestel weegt 2.4 of 2.5kg.
Het is gewoon één brok power.
Vermits de angel S50 op een vergelijkbaar vlieggewicht zit, zeker een optie.

GRTZ,
Stijn

ik heb de angel

motor hacker C50 : aanrader, kost ietsje meer maar zeker doen
regelaar : turnigy 80 amp

lipo's : zippy H 4000 mah 6 cellen

vliegtijd : 10 minuten

vermogen met overschot.

alles staat al in de auto, morgenvroeg om 10u eerste vlucht

Hmm...
Dat wou ik nu ook doen zie..
Een goeie motor met een regelaar van Hobbycity,
Alleen vraag ik mij af of dat wel gaat?
Ik wil ook bv. de Hacker A30 16M maar welke regelaar koop ik daar dan bij?

Groeten
Koen

PS: SOrry voor ff off topic eh Desmo

Sebart verkoopt combodeals waarbij de motor, regelaar en prop al bij het toestel zitten.

Ik denk dat je met een goedkope regelaar praktisch niets gaat winnen qua kosten. Mogelijk een paar tientjes, maar die ben je dan aan extra verzendkosten weer kwijt.

Reken eerst eens uit of je er wel iets mee bespaart en ga dan overwegen of je het zou moeten doen..

Als je voor een merkmotor wilt gaan zou ik ook zeker voor de Torque 4014T/570 gaan! model weegt volgens sebart 2200gr zonder batterij, de A50 weegt 395gr, de Torque 280gr, dus dan weegt het model leeg nog 2100gr, en kan je op 5 cellen vliegen ipv 6 (met de hacker). Spaar je zo 200gr uit, en heb je meer dan genoeg power bij 2,5kg!! (zullen anderen met deze motor i.s.m. de EF extra zeker kunnen bevestigen) Wel opletten met t zwaartepunt. Maar das mijn idee..

Ik denk dat je met een goedkope regelaar praktisch niets gaat winnen qua kosten. Mogelijk een paar tientjes, maar die ben je dan aan extra verzendkosten weer kwijt.
Ik denk zelfs dat de regelaar 1 van de belangerijkste componenten in je setup is, en zou hier dus niet op besparen. Ooit zelf getest; 1st een Hacker regelaar gebruikt, en erna een HC regelaar (de rest van de setup onveranderd), met de hacker regelaar had ik een hoger toerental en meer power, bij een gelijk stroomverbruik..

Laatst bewerkt:
Bewezen concept wat perfect werkt en meer dan voldoende vermogen levert.
https://ssl.kundenserver.de/www.w-w-modellbau.de/sess/utn;jsessionid=1549855814c7450/shopdata/0065_Flugmodelle/0010_Motorflugmodelle/0050_SebArt+Modelle/0020_Angel/product_details.shopscript?article=0050_ANGELB-5SP%2B%3D28SANGB5SP%3D29
of
https://ssl.kundenserver.de/www.w-w...odelle/0020_Angel/product_overview.shopscript

Angel S Evo 50E blau mit AXI Antrieb und Spin Controller

Lieferumfang:

1 x Angel S Evo 50E 158cm blau
1 x APC 16x8 E
1 x AXI 4120/20
1 x Prop Mitnehmer für AXI41xx bei Heckmontage
1 x Jeti Spin 66 BL Controller mit getaktetem BEC

Doorkruist hier regelmatig het luchtruim om het F3A programma te trainen.

vandaag weer 3 vluchten gedaan.

eerste vlucht vergeten de timer op te zetten, 11 minuten vlucht gehad, tot landing niets in de gaten maar spanning was volgens de logger gezakt naar 17,8 volt. Net op tijd dus.

kameraad heeft zelfde setup met hacker regelaar, verschil met mijn turnigy regelaar is dat ik een veel lineaire gascurve heb.

mijn setup (hacker + turnigy) heeft me 170 euro gekost. Combo van hacker zit nog altijd op 235 euro.

de hacker kun je perfect op 5 cellen vliegen, een 17x8 erop en je bent klaar, je hebt alleen niet meer die explosiviteit wat hij nu wel heeft.

data van de logger :

max amp : 57
max vermogen : 1250 watt

niet slecht denk ik.

@3W flyer,

Hoe staan de instellingen van je Turnigy regelaar?

Ik heb een Hacker A50-16S met APC 16x10E getest met een Turingy Plush 80 regelaar. (Ik heb nog geen Hacker regelaar)

Deze combinatie trekt statisch 75amp op 6S. Dat is een beetje te veel van het goede.
De timing op medium brengen bracht het stroomverbruik naar 66amps. Dat is nog te veel.

Een 15x8 komt op 44 amp.

Mijn turnigy motor verbruikte 48amps op 6S en 16x10. Vermogen zat, alleen komen die verdomde magneten altijd los, vandaar de aankoop van de hacker, maar dit stroomverbruik,pfff.

Ik overweeg nu een hacker regelaar te kopen, en hoop dat daarmee het stroomverbruik binnen de perken blijft. De combinatie Hacker+turnigy is bij mij geen succes, tenzij ik iets over het hoofd zie.

Koen

Het stroomverbruik licht echt niet aan je regelaar.

Ik heb hem op high timing staan.

een 16x8 op de hacker A50 16 zat ik op een 53 amps.

nu met de turnigy SK zit ik met de 16x12 op 70 amps en dat bevalt me prima. met de 16x8 zat ik maar op 44 amps.

met beide props eenzelfde verbruik na 9 minuten vliegen. (zelfde programma's vliegen)

Ik ga de hacker wegdoen zodra hij hersteld terug is van hacker en ik koop nog turnigy SK erbij.

Hoi 3W-flyer,

Aan die turnigy motor doe je daar nog wat voorwerk aan voordat je die gebruikt???
Dit vraag ik ff i.v.m. het los komen van de magneten;) ik ben namelijk wel benieuwd waar je die het beste mee kan lijmen.

Grtz,
Heino

P.S. ik vlieg zelf wel met hacker maar wil toch zoon motor eens proberen:)

de SK serie is duurder dan de rest en blijkbaar ook kwalitatief beter. Of ik moet geluk hebben gehad, na een 40 tal vluchten is er nog niets losgekomen of ook maar iets wat kan duiden op slijtage.

ik gebruik de 50-65 370KV

Ik heb sinds gisteren de 63-64 sk binnen gekregen van 3150 watt voor op mijn Sebart Katana 120s. Moet zeggen dat ik van deze op het eerste zicht zeer tevreden ben, zeker de manier hoe de magneten werden verlijmd. Bij de versie van koen 330 op zijn angel (geen sk) waren de magneten aangebracht door een 3 vingerige chinees met maar 1 oog. Ik heb nog een beetje zap tussen kleine spleetjes laten lopen maar dit is waarschijnlijk niet nodig geweest.
Heb tot nu toe nog maar 1 op 10 slechte motoren mogen ontvangen van HC.

Laatst bewerkt:
Die hebben wij (op de club) 3 uitvoeringen van voorbij zien komen. Eentje met een Turnigy SK stikker erop met dat typenummer maar die aangeschaft was als zijnde een HXT motor. Dat was pure rommel. 4 magneten zaten vast, de rest niet, en van de rest was de coating zo waardeloos dat het magnetisch materiaal al zo zacht geworden was dat je er niet veel meer mee kon.

Nummer 2 was een 'echte Turnigy SK, zwart'. Vernikkelde magneten. Die bij de 3e vlucht loskwamen.

Nummer 3 was eveneens een echte 'Turnigy SK, ook zwart', maar met een koperkleurig laagje om de magneten, ook netter verlijmd. Die doet het vooralsnog goed en levert het vermogen wat ie zou moeten leveren, en dat is veel. Zeker voor die prijs.

Het is bij Turnigy gewoon gokken. Je kunt een goede krijgen, maar je kunt ook een brol krijgen. In alle gevallen zou ik na aanschaf de motor even openhalen om te kijken of de magneten allemaal gesealed zijn en of ze goed vastzitten. Bij de hogere vermogens zou ik ook gelijk de lagers vervangen door kwalitatief goede.

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom mensen op deze kistjes zo graag andere motoren zetten. Sebart's combodeals zijn aantrekkelijk geprijst en dat zijn combo's die het gewoon goed doen. Tuurlijk kan er een andere motor op, maar waarom zou je, qua prijs gaat het niet veel schelen en qua montage zijn deze kistjes helemaal gebouwd op de bijbehorende hacker motor, die gewoon goed is.

Ik heb bij mijn WindS ook gewoon de combo genomen en dat zou ik bij deze Angel ook doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is bij Turnigy gewoon gokken. Je kunt een goede krijgen, maar je kunt ook een brol krijgen. In alle gevallen zou ik na aanschaf de motor even openhalen om te kijken of de magneten allemaal gesealed zijn en of ze goed vastzitten. Bij de hogere vermogens zou ik ook gelijk de lagers vervangen door kwalitatief goede.

Hoe dan ook, ik begrijp niet waarom mensen op deze kistjes zo graag andere motoren zetten. Sebart's combodeals zijn aantrekkelijk geprijst en dat zijn combo's die het gewoon goed doen. Tuurlijk kan er een andere motor op, maar waarom zou je, qua prijs gaat het niet veel schelen en qua montage zijn deze kistjes helemaal gebouwd op de bijbehorende hacker motor, die gewoon goed is.

Ik heb bij mijn WindS ook gewoon de combo genomen en dat zou ik bij deze Angel ook doen.

Prijs incl. verzending 53 € voor de sk 63-64, gaan we over de hacker A60-22 maar zwijgen zeker.
Ik heb versie 3 van welke jij opnoemt, ziet er zeer keurig uit.
Ik heb tot nu toe heel goede ervaringen met turnigy electro motoren (wel te verstaan de sk versies), ik ben er vast van overtuigd dat hacker betere kwaliteit levert en dat het rendement hoger ligt, maar de prijs is x 5 in het geval van de katana 120. Bij de angel gaat dit ook een factor x 5 zijn.
Ik denk dat je turnigy motoren gewoon een maatje groter moet nemen zodoende je ze niet constant max. belast, en dat je er dan veel plezier mee hebt.

Laatst bewerkt:
Zo denk ik er ook over hoor, ik zeg ook niet dat je geen Turnigy moet kopen, zeker niet, maar je loopt gewoon het risico dat je een wat minder exemplaar krijgt.

Als we naar deze Angel S50 kijken. De kale kist is volgens de Sebart prijslijst 229 euro. De comboset met hacker motor, regelaar en prop is 469 euro.

Je koopt dan dus de aandrijfset als het ware voor 469-229 = 240 euro.

Goed, pakken we bv. die Axi aandrijving die Theo voorstelde. De motor kost, met de meenemer, rond de 125 euro. Prop erbij: 8 euro. Regelaar erbij: 130 euro. Totaal: 264 euro. Dan kom je dus duurder uit, en dan heb ik de verzendkosten nog niet eens meegerekend. En heb je een motor die niet zo mooi en direct past als de hacker.

Met de Torque motor kom je qua kosten op ongeveer dezelfde prijs uit, dat is de enige setup die ik wel voordelen vind hebben, vanwege het feit dat je dan op 5S kunt vliegen.

Met een Turnigy setup kom je in totaal een keer 40 euro goedkoper uit. Daarvoor loop je wel het risico dat jij net die 'brol-turnigy' geleverd krijgt en vlieg je met een motor die of zwaarder is (gewicht) of minder vermogen heeft.

De set-up van mijn angel is.
Hacker A50-16s.
Prop 16x10.
Hacker Master Basic 70 SB ruim voldoende vermogen.
6S 4000 Zippy.
Op hoogteroer en richting Futaba Digital S 3152.
Op rol 2x Futaba Digital S 3150.
Ik vlieg gemiddeld 9 minuten.
En dan nog +-35% over.

Zippy H 4000 6S

Hallo Wim,

Ik ga ook voor de HAcker A50-16s met een 16X10 APC
Hoeveel C en welk gewicht heeft deze accu?
Zou je voor 40C kunnen gaan?
Zou een JETI 66 volstaan? Heb eventuel een Turnigy 80A

ik heb de angel

motor hacker C50 : aanrader, kost ietsje meer maar zeker doen
regelaar : turnigy 80 amp

lipo's : zippy H 4000 mah 6 cellen

vliegtijd : 10 minuten

vermogen met overschot.

alles staat al in de auto, morgenvroeg om 10u eerste vlucht

Laatst bewerkt:
Back