Sebart Wind 110 e

dus hier is mijn eerste bouw rapport
Ik heb sebart Wind van hobbyinn. zoals je kunt zien op foto het is goed verpakt :p. bouwen zou makkelijk moeten zijn, maar ik las van een aantal forums en ik vond dat veel gebruikers problemen met het toevoegen van nieuwe versie hacker A50-16L V2 hebben.

hier is wat ik ga gebruiken
hacker A50-16L V2
Jeti Spin Pro 99
Hitec 7940HV voor roer en elevator
JR 8911 voor rolroeren
2x 2100mAh 20C LiFePO4 ontvanger accu's
PowerBox Sensor schakelaar
Emcotec SPS 6V-34V 60A/120A met SPS-RCN voor het op afstand ontkoppel de accu van snelheid controler

wat ik nog nodig heb is LIPO batterij. op dit moment ik heb 6S, maar ik weet niet of ik kan 6S gebruiken

Ik moet ook extra achterplaat met kogellager voor deze motor. kan iemand voor mij een maken? Ik heb tekeningen met alle metingen. hier vindt u het tekenen http://sdrv.ms/VUrIKK

en hier is de eerste foto
hoop dat ik zal aditonal foto's binnenkort toe te voegen
mvg Jasenko

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jasenko,

De eerste opmerking die ik zou willen maken is om deze vragen in t subforum F3A te plaatsen ( daar zitten namelijk de mensen die hier verstand van hebben )

Wel kan ik je vertellen dat de Hacker A50 16L optimaal voor 8S is ( ca 270KV ) met een
18x10 of 18x12 prop.
De 2x 2100mAh 20C LiFePO4 ontvanger accu's zijn in mijn ogen zwaar overkil ivm
het gewicht, zelf gebruik ik een 1500 Mah 2S lipo gecombineerd met een Emcotec single
Bat ( wat al aan de zware kant is ) voor de Wind 110.

Gr Frank

dank u voor uw opmerkingen. nu misschien domme vraag. kan ik gebruiken 6s en 2s lipos in serie om 8s lipo te maken of het moet 4s + 4s
gr jasenko

Verstandig is 2x4. 6+2 kan wel! Hebben ze dezelfde capaciteit en karakteristiek (C-rating, interne weerstand, leeftijd, gebruik)? De motor ziet gewoon 8 cellen, de ESC kijkt ook naar het pakket, niet de individuele cellen. Als 1of 2 cellen dus eerder dan de rest op 3 V staan (leeg zijn) zal de regelaar dit niet zien en gewoon doorvliegen.

Op 6 cellen vliegen met deze kst kan volgens mij gewoon. Wel moet je de juiste motor en regelaar erbij hebben en een batterij met voldoende capaciteit. Dus normaal heb je een 8S 4000 pakket, nu een 6S 5000 pakket. Geen 70A ESC maar 100+ en een motor met een hogere kV. Voorbeeld is een Hacker A60-5XS met Jeti 99 Pro.

Volkert

Als je inderdaad het draadje verplaatst naar het F3A forum zul je over die discussie zeker meer feedback krijgen. Anders kijk eens in het draadje over de 2m Wind S.

Volkert

Back